چهارشنبه ۱۳۹۲/۱۱/۳۰

روزبه، استاندار قزوين:

پرداختن به موضوع منظر تاريخي فرهنگي شهر اسلامي قابل تقدير است

پرداختن به موضوع منظر تاريخي – فرهنگي شهر اسلامي به عنوان رويکرد اصلي دهمين همايش شهر و سيماي شهري و پنجمين همايش ملي توسعه شهري قابل تقدير است.

 

استاندار قزوين گفت: پرداختن به موضوع منظر تاريخي – فرهنگي شهر اسلامي به عنوان رويکرد اصلي دهمين همايش شهر و سيماي شهري و پنجمين همايش ملي توسعه شهري قابل تقدير است.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ مرتضي روزبه در جلسه هماهنگي برگزاري دهمين همايش شهر و سيماي شهري و پنجمين همايش ملي توسعه شهري با اشاره به حضور حجت الاسلام قرائتي در اين همايش که بر اساس استقرار دبيرخانه مجمع جهاني شهر اسلامي صورت ميگيرد، افزود: حجت الاسلام قرائتي در حال حاضر تلاش‌هاي زيادي براي چاپ مطالبي در خصوص بحث مسکن و شهر اسلامي بر اساس قرآن و روايت کرده است که هم‌اکنون اين اثر در مرحله تدوين قرار دارد.
وي ادامه داد: حجت الاسلام قرائتي در اين کتاب به موضوعات مهمي در خصوص شهرسازي و شهر اسلامي پرداخته است و هم اکنون بحث‌هاي کارشناسي تخصصي در خصوص پيرامون آن در حال انجام مي‌باشد.
استاندار قزوين با اظهار اينکه خدا را شاکريم ترويج اين مباحث از شهر قزوين آغاز مي‌شود، بيان کرد: اين طوفان فکري در زمينه ديني بسيار کار ارزشمند است و ما بايد قابليت‌هاي خود را در اين زمينه در حوزه‌هاي دولتي، خصوصي و دانشگاهي و در زمينه‌هاي نظري، فکري و محتوايي ارتقاء دهيم.
وي در ادامه افزود: بايد موضوع ساخت مساجد در شهر قزوين به طور جدي پيگيري شود و اقداماتي که در شهر قزوين در اين زمينه داشتهايم جهت الگوبرداري به صورت مناسب ارائه شود.
وي گفت: بايد در زمينه ساخت و احداث مساجد پيشرو باشيم و شهرداري و ساير دستگاه‌هاي مرتبط نيز بايد در اين زمينه پيشرو باشد.
اين مقام مسوول گفت: خوشبختانه شهرداري در بسياري از زمينه ها پيشرو است و در خصوص موضوع سرويس‌هاي بهداشتي اقدامات مطلوبي انجام داده است.  
در ادامه فرزانه نظري‌پور معاون شهرسازي و معماري شهرداري قزوين و دبير اين همايش توضيحاتي در خصوص نحوه و پيش‌بيني برگزاري همايش، ليست مدعوين، نحوه ارائه مطالب سخنرانان ارائه دادند.
همچنين پيرمرادي مديرکل دفتر فني استانداري قزوين نيز توضيحاتي در خصوص نحوه برگزاري همايش ارائه دادند.
پايان پيام   

 

تصاویر مرتبط