سه‌شنبه ۱۳۹۲/۰۸/۲۱

نظري پور ، معاون شهردار قزوين:

معاونين و مديران شهرداري شهر كرد از شهرداري قزوين بازديد كردند.

معاونين و مديران محترم شهرداري شهر كرد از معاونت شهرسازي و معماري ، معاونت سرمايه گذاري و مشاركت و سازمان آمار و فن آوري اطلاعات و پروژه هاي بوستان باراجين بازديد كردند.

 

به گزارش روابط عمومي معاونت شهرسازي و معماري : : روز سه شنبه و چها شننبه مورخه چهاردهم و پانزدهم آبان  1392 شهرداري قزوين و از جمله حوزه معاونت شهرسازي و معماري شهرداري قزوين ميزبان معاونين و مديران  شهرداري شهر كرد بود نحوه چگونگي صدور پروانه و چارت و عملكرد حوزه معاونت شهرسازي و معماري شهرداري قزوين پرداختند.
در اين جلسه خانم مهندس نظري پور ضمن خوش آمد گويي به مديران محترم  در خصوص نحوه صدور پروانه در مناطق و عملكرد دبير خانه كميسيون ماده صد و كميته فني شهرداري قزوين و كميسيون طرح تفصيلي شهر قزوين و چگونگي پاسخگويي به ارباب رجوع و اهداف حوزه شهرسازي در خصوص تسريع در پاسخگويي به شهروندان توضيحاتي ارائه دادند.
همچنين در ادامه معاونت شهرسازي و معماري به چگونگي دستورالعمل ها و ارائه آنها در قالب بخشنامه ها و چگونگي شكل گيري برنامه نرم افزاري شهرسازي و نصب و راه اندازي آنها در مناطق و كنترل آن از اين حوزه و بروز رساني نقشه ها ي پايه در اداره GIS  و نرم افزار كميسيون ماده پنج و نرم افزار كميسيون ماده صد ارائه كرد. بسياري از نرم افزار هاي شهرداري قزوين بر گرفته از شهرداري مشهد مي باشد.  
ايشان فرمودند: اوايل كليه نقشه ها در مديريت نظارت بر ساخت و سازها بررسي مي شده و در حال حاضر به علت بار ترافيكي به مناطق فرستاده شده و كليه گزارش ناظرها در اين واحد بررسي شده اسكن شده و در پرونده الكترونيكي گذاشته شده
و بحث ديگر بازديد مهنديسين از پروژه ها بوده كه بازديد شهرسازي نسبت به گزارش ناظر كه تحويل واحد نظارت مي شود و اين گزارش ناظر در سيستم ثبت شده و كارهاي ديگر را كارشناس واحد نظارت انجام داده . و مهندس ناظر بايستي گزارش ناظر وعكس هاي گرفته شده از محل انجام داده را تحويل كارشناس مي دهد.
 ايشان افزودند : واحدكميسيون ماده پنج كه ما داشتيم نكته قابل توجهي كه حضور كارشناسان و نظر بالقوه مديران را در اين خصوص كنترل كرده عدم ارسال پرونده هاي موردي و بر اساس سنجش و طرحهاي كلي و محوري بوده كه بسيار با ارزش و روند مثبتي در اين حوزه نمايان نموده است.
در ادامه آقاي مهندس پژمانفرد مدير محترم تدوين مقررات و ضوابط شهرسازي توضيحاتي در مورد عملكرد و چارت منطقه توضيحاتي فر مودند. كه مناطق تشكيل شده از مديريت و معاونت و زير مجموعه حراست و اداره ادري و مالي و شهرسازي و املاك و حقوقي و غيره بوده .
 
 
واعضاء بازديد كننده با تبريك به شهر قزوين با برنامه هاي انجام شده و با توجه به بازديد از منطقه كه تمامي كارهاي انجام شده انها به صورت سيستمي بوده و ضوابط و مقررات صورت گرفته و لازم بذكر است كه در بيشتر شهرداري هاي كشور و بسياري از مشكلات عدم هماهنگي با واحد حقوقي و املاك و بايگاني بوده كه در مناطق شهر قزوين با توجه به سيستم پرونده ها اين مشكل حل و فصل گرديده است.
پس از بازديد از معاونت شهرسازي و معماري مديران و معاونين به معاونت سرمايه گذاري رفته و در مورد پروژه ها ي سرمايه گذاري شده در بوستان باراجين و سطح شهر صحبتهايي صورت گرفت و توضيحاتي در مورد اين پروژهها داده شد. و پس از به بوستان باراجين رفته براي بازديد از پروژهها ي انجام شده و پروژههاي ديگر كه انجام مطالعات رسيده.
و در آخر بازديد كنندگان به شهردار ي قزوين و شهردار محترم موفقيت هاي انجام گرفته در شهر قزوين و معاونت شهرسازي و معماري تبريك و تحسين فرمودند كه انشالله ما هم بتوانيم از تجربيات اين شهراستفاده كنيم .

 

تصاویر مرتبط