چهارشنبه ۱۳۹۷/۰۸/۰۲

نظري‌پور، معاون شهرسازي و معماري شهردار قزوين:

اقدامات لازم برای جلوگیری از خطر احتمالی در گودبرداری ها صورت می‌گیرد

فرزانه نظري‌پور، معاون شهرسازي و معماري شهردار قزوين گفت: اقدامات لازم برای جلوگیری از خطر احتمالی در گودبرداری ها با توجه به فرارسیدن فصل بارش صورت می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري قزوين؛ نظري‌پور افزود: ناظران پروژه های ساختمانی باید نسبت به رفع خطر احتمالی در گودبرداری ها اقدام ویژه کنند.

وی با اشاره به افزایش گودبرداری ها در سطح شهر و عمق آنها عنوان کرد: با توجه به تعداد گودبرداری های رها شده در سطح شهر قزوین و خطرات احتمالی آن برای شهروندان از جمله امکان رانش زمین به علت پایان عمر مقاوم سازی جداره های آن به ویژه در فصول بارندگی و همچنین آلودگی های زیست محیطی حاصل از آن ها لازم است مهندسان ناظر، هرچه سریع تر نسبت به ساماندهی گودبرداری های رها شده اقدام لازم را انجام و در صورت عدم همکاری مالکان به شهرداری گزارش دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: به دلیل اینکه عمر اثرگذاری به روش نیلینگ به عنوان یک روش کوتاه مدت برای پایدار سازی گود، حداکثر 18 ماه است و از این تاریخ به بعد نمی توان گود را ایمن تلقی کرد بنابراین باید پس از این مدت فرایند ساخت آغاز یا گود پر شود.

نظری پور با اشاره به تبصره ذیل بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ها در تمامی موارد مربوط به خطر بناها و غیره و رفع مزاحمت های مندرج در این ماده گفت: شهرداری پس از کسب نظر مأمور فنی و ناظر برای مالکان یا صاحبان اماکن و یا صاحبان ادوات منصوب ابلاغ مهلت دار مناسبی صادر می کند.

وی افزود: اگر دستور شهرداری در مهلت معین و به موقع اجرا نشود شهرداری راسا با مراقبت مأموران خود اقدام به رفع خطر می کند و هزینه صرف شده را به همراه خسارت از مالک دریافت خواهد کرد.
 
پايان پيام

تصاویر مرتبط