دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸

برداشتن گامی دیگر برای تحقق شهرداری الکترونیک در قزوین؛

حذف فیزیک پرونده کمیسیون ماده صد عملیاتی شد

در راستای تحقق شهرداری الکترونیک و هوشمند در قزوین، حذف فیزیک پرونده کمیسیون ماده صد و انجام تمامی ارجاعات ماده صد به صورت الکترونیکی و افزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها عملیاتی شد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛ حذف گردش فیزیکی پرونده‌ کمیسیون ماده صد در شهرداری قزوین عملیاتی شد و شهروندان از این پس فقط باید از طریق سامانه شهرداری الکترونیک قزوین به _https://esup.qazvin.ir/ اقدام به درخواست تشکیل پرونده کمیسیون ماده صد کنند.

بر اساس این گزارش؛ با ثبت درخواستی که مالک خارج از شهرداری از طریق سامانه شهرداری الکتروینک قزوین انجام می‌دهد، کارتابلی برای او تشکیل می‌شود و مسئولان مناطق نیز تمام امور مربوطه را به صورت سیستمی انجام می‌دهند و نتیجه تمام مراحل از طریق پیامک به مالک اطلاع رسانی خواهد شد.

بر اساس این گزارش؛ الکترونیکی کردن فرآیندهای اداره ماده صد شهرداری قزوین یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری بود چراکه پیش از این فرآیندهای ادرای به صورتی بود که یک چرخه طولانی را شامل می شد که باعث کندی در روند ارجاع پرونده ها و پاسخگویی به آنها می‌شد چرا که پرونده‌ها از اداره ماده صد به مناطق و سپس از مناطق دوباره به این اداره ارجاع داده می‌شد و در هر مرحله اگر شاهد تعلل در رسیدگی بودیم موجب بروز مشکلاتی می شد.

این گزارش می افزاید؛ این اقدام در راستای حذف مراجعات حضوری شهروندان در دستور کار قرار گرفت و مدیریت شهری قزوین به منظور تکریم ارباب رجوع و برای جلب رضایت آنها در اقدامی نوین با هدف کاهش حضور فیزیکی مراجعان، اقدام به الکترونیکی شدن تمامی روند تشکیل پرونده ماده صد و رسیدگی به آن کرد که هم اکنون به مرحله بهره برداری رسیده است.

گفتنی است؛ این اقدام با مشارکت سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قزوین اجرایی شده است.

تصاویر مرتبط