شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۸

برداشتن گامی دیگر برای تحقق شهرداری الکترونیک در قزوین

در راستای تحقق شهرداری الکترونیک و هوشمند در قزوین، از این پس تمامی استعلامات نقل و انتقال، ادارات و بانک به صورت غیرحضوری خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛ اجرای صدور استعلامات نقل و انتقال، ادارات و بانک در سامانه یکپارچه شهرسازی شهرداری قزوین عملیاتی شد. بر اساس این گزارش؛ صدور استعلامات نقل و انتقال و بانک به صورت الکترونیکی و هوشمندسازی شده است و شهروندان می‌توانند بدون مراجعه حضوری به شهرداری از طریق سامانه شهروندسپاری از خدمات الکترونیکی این مهم استفاده کنند.

این گزارش می افزاید؛ این اقدام در راستای حذف مراجعات حضوری شهروندان در دستور کار قرار گرفت و مدیریت شهری قزوین به منظور تکریم ارباب رجوع و برای جلب رضایت آنها در اقدامی نوین با هدف کاهش حضور فیزیکی مراجعان، اقدام به الکترونیکی شدن صدور استعلامات نقل و انتقال، ادارات و بانک کرده است که هم اکنون به مرحله بهره برداری رسیده است.

بنابر این گزارش؛ در ادامه روند شهرداری الکترونیکی به زودی اعلام هوشمند ضوابط ساخت و ساز(اعلام ضوابط ساخت و ساز املاک به صورت هوشمند(تراکم، کاربردی، سطح اشتغال، تعداد طبقات، پرداخت عوارض نوسازی و کسب و پیشه و پسماند، تصدیق گواهی،کارتابل شهروندی به صورت الکترونیکی به شهروندان ارائه خواهد شد.

گفتنی است؛این اقدام با مشارکت سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قزوین اجرایی شده است.

تصاویر مرتبط