سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۲

علمی، معاون شهردار قزوین:

محدوده‌های بازآفرینی شهری قزوین بازنگری می‌شود

علمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین از بازنگری محدوده‌های بازآفرینی شهری و بررسی سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛ سید محمد علمی با اعلام این خبر که موضوع بازنگری محدوده‌های بازآفرینی شهری و بررسی سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین به تصویب رسیده است، گفت: در این راستا به زودی مشاور مربوطه توسط سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین جهت آغاز اجرای پروژه انتخاب خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: این پروژه گام موثری در راستای نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمدی شهری و اهتمام در راستای حل مشکلات بافت خواهد بود.


این مقام مسئول اضافه کرد: مساحت شهر قزوین بالغ بر 6هزار و 400هکتار است که از این میزان 504هکتار بافت فرسوده می‌باشد.


علمی بیان کرد: بافت فرسوده دارای 3 شاخص اصلی شامل ریزدانگی که مربوط به بلوک‌هایی که بیش از 50درصد آنها مساحتی کمتر از 200 مترمربع داشته باشد، ناپایداری مربوط به بلوک‌هایی که بیش از 50درصد بناهای آن ناپایدار و فاقد سیستم سازه‌ای باشد و نفوذناپذیری مربو به بلوک‌هایی که بیش از 50درصد معابرآن عرض کمتر از 6 متر داشته باشند، است.


معاون شهردار قزوین تصریح کرد: بعد از انتخاب مشاور، مطالعات این پروژه برای اجرا در دو فاز انجام خواهد شد که فاز اول در زمینه‌های بسته های تشویقی و  فاز دوم تدقیق محدوده های بازآفرینی است.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط