مهارت های ارتباطی؛ کلید بهبود خدمات شهری
مددی، مدیر سرمایه انسانی شهرداری قزوین از برگزاری دوره آموزشی «مهارتهای ارتباطی» برای ارتقای خدمات شهری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین؛ جواد عباس علی مددی گفت: دوره آموزشی مهارتهای ارتباطی (ارتباط مؤثر) با هدف توانمندسازی کارکنان حوزه امور نواحی شهرداری قزوین به صورت حضوری برگزار شد.
وی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی بیشتر فراگیران با فن بیان، آیین سخنوری و اصول ارتباط مؤثر عنوان کرد و افزود: ارتقای مهارتهای ارتباطی کارکنان شهرداری میتواند بهبود تعامل با شهروندان، تسهیل در انجام مأموریتهای محوله و افزایش رضایتمندی مردم از خدمات شهری را به دنبال داشته باشد که در همین راستا دوره آموزشی مهارت های ارتباطی در دستور کار قرار گرفت.
مدیر سرمایه انسانی شهرداری قزوین با بیان اینکه برگزاری چنین دورههایی به منظور ارتقای توانمندیهای نیروی انسانی است، اظهار کرد: انتظار میرود با تداوم این آموزشها، شاهد ارائه خدمات مؤثرتر و کارآمدتر در حوزه مدیریت شهری قزوین باشیم.
مددی تعریف ارتباط مؤثر و مسئولیتهای مرتبط با آن، موانع برقراری ارتباط مؤثر و نقاط ضعف در مهارتهای ارتباطی را از جمله از جمله سرفصلهای آموزشی ارائه شده در این دوره آموزشی خواند و گفت: مهارت گوش دادن فعال و مؤثر، انواع گفتوگو و اصول مذاکره، مهارتهای سوال پرسیدن (شامل اصول، تکنیکها و روشهای طرح سؤال)، انواع سبکهای ارتباطی و ماتریس تواناییهای ارتباطیاز دیگر سرفصل های ارائه شده در این دوره آموزشی بوده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: این دوره آموزشی به مدت ۱۲ ساعت برای ۱۵ نفر از کارکنان امور نواحی شهرداری قزوین برگزار شد.