پنجشنبه ۱۴۰۴/۰۳/۱۶

تشریح اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در برنامه ۱۶۲ صدا و سیمای استان قزوین: نگاهی به عملکرد و پروژه‌های جدید

امینی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با حضور در برنامه 162 صدا و سیمای مرکز استان، عملکرد سازمان را تشریح نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین؛ مهدی امینی در ابتدا به بیان پروژه های در دست اقدام این سازمان پرداخت و عنوان کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین مسئولیت پذیرش و دفع روزانه حدود هزار تن زباله استان بر عهده دارد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح تفصیلی مدیریت پسماند استان قزوین، در سال گذشته نسبت به شروع چند پروژه زیربنایی در سایت پاکساراقدام شده که با همت مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر قزوین برخی از این پروژه ها به سرانجام رسیده است.

وی با بیان این موضوع که یکی از پروژه های شاخص اجرا شده در سایت پاکسار احداث لندفیل بهداشتی مهندسی پسماند های بیمارستانی و عفونی استان است افزود: برای نخستین بار در سطح کشور،  این پروژه با مساحت حدود 8 هزار متر مربع و عمق 3 متر با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال اجرا شده است.

رییس سازمان مدیریت پسماند به احداث استخر تبخیری شیرابه  با ظرفیت 80 هزار متر مکعب و با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال در مجتمع پاکسار اشاره و هدف از اجرای آن را مدیریت بهینه شیرابه و جلوگیری از نفوذ شیرابه به آبخوان ها و سفره های آب زیر زمین بیان کرد.

امینی در ادامه با پرداختن به موضوع تفکیک پسماند های خانگی عنوان کرد: از سال گذشته تا کنون با اقداماتی که انجام شده دستاورد های خوبی در این حوزه داشتیم. ارتقا سطح همکاری و تعامل شهروندان با ستاد تفیکیک زباله از مبدأ چشم گیر است. اپلیکیشن بهروب مورد توجه شهروندان قرار گرفته و بازخورد خوبی داشته است.

این مسوئل با اشاره به سامانه هوشمند تفکیک و جمع آوری پسماند های خانگی بهروب بیان کرد: شهروندان می توانند با نصب اپلیکیشن بهروب پسماند های خشک خود را با تعرفه های جدید به فروش برسانند.

وی ادامه داد: سال گذشته با مشارکت شهروندان میزان سرانه تفکیک از مبدا پسماند های خانگی 120 درصد رشد داشته است.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در پایان به ارائه گزارش عملکرد این سازمان در حوزه ساماندهی سگ های بلاصاحب و کنترل جمعت موش ها و جوندگان نیز پرداخت.

وی در ادامه به سوالات و درخواست های شهروندان رسیدگی کرده و پاسخ داد. همچنین تاکید کرد: شهروندان می توانند در خواست های خود را در حوزه مدیریت پسماند با سامانه 137 در میان بگذارند تا این سازمان به آن ها رسیدگی کند.

تصاویر مرتبط