پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹

عزتی، معاون شهرسازی ومعماری شهرداری تبریز:

قوانین بازآفرینی شهری نیازمند آسیب شناسی و کالبدشکافی است

عزتی، معاون شهرسازی ومعماری شهرداری تبریز گفت:قوانین بازآفرینی شهری نیازمند آسیب شناسی و کالبدشکافی است.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوين؛ محمد عزتی در حاشیه چهل و پنجمین نشست تخصصی معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرهای ایران که به میزبانی قزوین برگزار شد، افزود: در گذشته از بازآفرینی شهری با عناوینی مانند بافت فرسوده، حاشیه نشینی، بافت های تاریخی، بافت های مسئله دار و... یاد می شد که هر کدام دارای دستورالعمل و ضوابط خاصی بودند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز ادامه داد: اهمیت بافت های تاریخی به دلیل سکونت مردم است که امروز بهسازی محیط های شهری از دغدغه شهرداری ها می باشد.

عزتی افزود: خدمات رسانی در محیط های طراحی شده آسان تر است، اما در بافت های مشمول بازآفرینی با مشکل معابر کم عرض، نبود شبکه فاضلاب، فرسودگی زیرساخت های شهری، کمبود زیرساخت های بهداشتی و ... مواجه هستیم.

وی بیان کرد: در بازآفرینی شهری از گذشته قوانین متعددی از جمله سند ملی بازآفرینی شهری، قانون ساماندهی مسکن، دستورالعمل هایی که توسط هیئت وزیران و... تصویب شد و تسهیلاتی نیز شهرداری ها برای نوسازی این بافت ها از طریق شوراهای اسلامی اختصاص دادند که منجر به نتایج خوبی شد.

عزتی تاکید کرد: تا زمانی که هماهنگی بین شهرداری ها با وزارتخانه های راه و کشور و مجلس به عنوان نهاد قانون گذار نباشد ضوابط در عمل تاثیرگذار نخواهد بود.

وی در خاتمه گفت: اگر به دنبال تعیین تکلیف بافت های فرسوده نباشیم و به اراضی مردم در بازآفرینی شهری توجه نکنیم همچنان شاهد وجود این مناطق ناکارآمد خواهیم بود.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط