یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۶

عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خبر داد:

با بهره برداری از کمربندی نسیم شمال، ۴۰ درصد ترافیک در تقاطع های جنوب و جنوب غربی شهر قزوین کاهش می یابد

عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت:

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ اسماعیل اظهارکرد: ۲۵ دستگاه مینی بوس پگاسوس، ۱۸ دستگاه اتوبوس آتروس، ۲۵ دستگاه ون وانا، ۷۰ دستگاه تاکسی سورن پلا با اعتباری افزون بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال رونمایی و  بهره برداری شد.

وی اضافه کرد:  25 دستگاه مینی بوس با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال از محل بند ت تبصره 6 قانون بودجه (آرای قطعی ماده صد)؛ سال ۱۴۰۳ به ناوگان حمل و نقل شهری قزوین خریداری شده و هم اکنون ۱۵ دستگاه تحویل و به بهره برداری رسید.

عرشیان خاطرنشان کرد: مینی بوس ها در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری، تسهیل در تردد مردم «در مسیرهایی که به دلیل عرض معبر با مشکل مواجه است»، تقویت سیستم حمل و نقل عمومی در نواحی منفصل شهری  خریداری شده است.

این مسئول در ادامه گفت:  شهرداری قزوین در سال‌های اخیر عملیات بهسازی و ساماندهی کمربندی نسیم شمال این شهر را در ۲ فاز به انجام رسانده بود و فاز سوم این طرح نیز با تخصیص اعتبارات لازم مورد بهسازی قرار گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، در ادامه اظهار کرد:  بهسازی کمربندی نسیم شمال، ۴۰ درصد ترافیک را در تقاطع های جنوب و جنوب غربی شهر قزوین را به طور چشمگیری کاهش می دهد و هم اکنون عرض مسیر از ۱۰ متر به ۱۴ متر افزایش یافته و تعداد خطوط و وضعیت آن هم مناسب سازی شده است.

به گفته عرشیان، امیدواریم با احداث کمربندی های دفاع مقدس و بهسازی نسیم شمال، ۲ کمربندی شرقی و غربی به هم متصل شوند تا شرایط متفاوت تری را بتوانیم در حوزه ترافیک شهر قزوین ایجاد کنیم.

این مسوول افزود: با توجه به اینکه این مسیر اتصال دهنده مسیرهای درون شهری و برون شهری است،  علاوه بر کنترل ترافیک درون شهری، برای ساکنان برخی مناطق از جمله کوثر و مینودر و همچنین جاده تاکستان و رشت بهبود می بخشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: شهرداری در خصوص اجرای طرح بهسازی کمربندی نسیم شمال نگاه ویژه ای نیز به مناطق جنوبی شهر قزوین نیز داشته چرا که بسیاری از شهروندان از اجرای بیشتر طرح های عمرانی در نقاط شمالی شهر گله مند بودند که انجام این طرح توانست تا حدود بسیار زیادی رضایت شهروندان جنوب شهر را نیز به همراه داشته باشد.

 

انتهای پیام

تصاویر مرتبط