5/3/2024

جانی:

کودکان؛ آسیب پذیرترین عابران پیاده در تصادفات درون شهری هستند

 جانی مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به لزوم آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان گفت: کودکان آسیب پذیرترین عابران پیاده در تصادفات درون شهری هستند.

 به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ مجتبی جانی اظهار کرد: علاوه بر آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس که هر ساله توسط کارشناسان آموزش سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری قزوین و پلیس محترم راهور در مدارس ارائه می شود، لازم است والدین نیز به فرزندان خود بیاموزند تا هنگام خروج از مدرسه عجله نکنند و از رفتارهای خطرناک شامل دویدن ناگهانی در خیابان، رها کردن دست والدین هنگام عبور از خیابان، بازی و شوخی در خیابان خیابان خودداری کنند.

 وی تصریح کرد: در آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان تأکید می شود که برای عبور از عرض خیابان در پل های هوایی، زیرگذر عابر پیاده و محل خط کشی عابر پیاده عبور کنند. 

جانی در پایان گفت: آموزش و فرهنگ سازی جهت بهبود رفتار ترافیکی افراد به خصوص از سوی خانواده ها می تواند تاثیر بسزایی در رفتار اجتماعی کودکان در زمینه رعایت قوانین ترافیکی آن ها در بزرگسالی نیز داشته باشد. 

 

related images