دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۰

دهمین نشست از سلسله نشست های تخصصی بازآفرینی شهری برگزار شد؛

مرور تجربیات دفتر توسعه محله فرحزاد (منطقه 2 تهران

دهمین نشست از سلسله نشست های تخصصی بازآفرینی شهری با محوریت بررسی تجربیات بازآفرینی در دفتر توسعه محله ای منطقه 2 تهران (محله فرحزاد) که یکی از محلات هدفِ بازآفرینی بزرگ و دارای چالش ها و ظرفیت های مختلف در تهران است، به صورت وبینار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین، در این نشست تخصصی قاسم رحیمی، مدیر دفاتر توسعه محله ای شهر تهران در خصوص موضوعات محله فرحزاد به عنوان محله هدف بازآفرینی شهری گفت: این محله با مساحت حدود 83 هکتار در ناحیه 9 از منطقه 2 شهر تهران واقع  شده و بالاترین درصد فرسودگی را در بین محلات ناحیه 9 دارا است.

وی افزود: محله فرحزاد در شرق روددره فرحزاد با مساحت حدود 212 هکتار، شامل بیش از 3102 قطعه پلاک های مسکونی، تجاری، فضای سبز، باغات، خدمات شهری و غیره می باشد که از این میان، حدود 26 هکتار در داخل محدوده بافت فرسوده واقع شده است.

این تسهیلگر بافت های فرسوده شهری با بیان اینکه در حال حاضر بخش عمده‌ای از این جمعیت در محدوده‌های فرسوده مستقر هستند، گفت: از سوی دیگر قسمت عمده‌اي از بافت شهري محدوده فرحزاد شامل سكونتگاه‌هاي غيررسمی است.

وی در خصوص چالش‌ها و موانع موجود در نوسازی محله فرحزاد گفت: این موضوعات شامل چالش‌ها و موانع مدیریت شهری، کالبدی و ساختاری، مسائل اجتماعی و... است.

وی در پایان اظهار امیداوری کرد بررسی تجربیات بازآفرینی در دفتر توسعه محله ای منطقه 2 تهران (محله فرحزاد)، بتواند برای سایر شهرها و استاناهی دارای بافت فرسوده مشابه این محله مفید واقع شود.

تصاویر مرتبط