چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۱/۱۸

فدائی‌فر؛

شهرداری قزوین پایلوت اجرای طرح "پنجره واحد سامانه مدیریت زمین" در کشور شد

کیومرث فدائی‌فر، سرپرست معاونت شهرسازي و معماري شهرداري قزوين از انتخاب شهرداری قزوین به عنوان پایلوت اجرای طرح "پنجره واحد سامانه مدیریت زمین" در راستای شفافیت مجوزهای حوزه زمین و املاک خبر داد.

به گزارش روابط عمومي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري قزوين؛ فدائی‌فر در جلسه ای که به صورت ویدیو کنفرانس با سازمان فناوری اطلاعات ایران در سازمان فاوا شهرداری قزوین برگزار شد، گفت: شهرداری قزوین آمادگی کامل برای اجرای طرح "پنجره واحد سامانه مدیریت زمین" در راستای شفافیت مجوزهای حوزه زمین و املاک دارد و زیرساخت های لازم در این زمینه آماده است.

وی با بیان اینکه انتخاب شهرداری قزوین برای اجرای این طرح نشان از عملکرد مطلوب شهرداری قزوین در خدمات الکترونیکی دارد، گفت: ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات حوزه اراضی و املاک، افزایش سرعت و کیفیت ارائه خدمات به متقاضیان،  کاهش جرائم و تخلفات مرتبط با زمین خواری و امکان اعمال نظام‌مند سیاست‌های معماری و شهرسازی از اهداف اصلی اجرای سامانه "پنجره واحد سامانه مدیریت زمین" است.

این مقام مسئول بیان کرد: در این راستا مقرر شد که ارتباط شهرداری قزوین با سامانه "پنجره واحد سامانه مدیریت زمین" از طریق سازمان فاوا صورت گیرد.

فدائی‌فر گفت: با راه‌اندازی این سامانه، 15 شهر استان می‌توانند از زیرساخت‌های الکترونیکی و سیستم یکپارچه شهرسازی شهرداری قزوین بهره‌برداری کنند.

معاون شهردار قزوین درباره این سامانه توضیح داد: در این سامانه چون همه امور الکترونیکی است، این موضوع باعث شفاف سازی، تسریع در روند کار، جلوگیری از فساد اداری و گزارشگیری به موقع و دقیق خواهد شد.

وی گفت: با برقراری این سامانه، تمامی دستگاه‌های که عملیات زمین انجام می‌دهند، استعلامات را از طریق این سامانه انجام می‌دهند، از طرفی انجام استعلامات در این سامانه باعث ایجاد شفافیت و جلوگیری از جعل و تخلفات اداری می‌شود که قابلیت پیگیری و ردیابی خواهد داشت.

 وی در ادامه این جلسه به تشریح اقدامات شهرداری قزوین در زمینه سیستم سرا، دولت الکترونیک، شهروندسپاری، ضابطه پویای شهرسازی و سیستم یکپارچه املاک پرداخت و افزود: اقدامات شهرداری قزوین در زمینه ارائه خدمات الکترونیکی مطلوب است چراکه که اکنون اقدامات فیزیکی پرونده‌های شهرسازی و درآمد به طور کامل در حال حذف شدن است.

معاون شهردار قزوین اظهار کرد: نقشه ها به طور کامل در محیط GIS  بارگذاری شده و همه تغییرکاربری‌ها در سیستم بروز است و آمادگی کامل برای اجرای این سامانه وجود دارد.

گفتنی است؛ در این جلسه از اقدامات شهرداری قزوین در زمینه ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان تقدیر و تشکر شد.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط