شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۱۱

سرپرست معاونت شهرسازی ومعماری شهرداری قزوین تصریح کرد:

رشد 5/12 درصدی بازدید از ساخت و سازهای سطح شهر و مناطق منفصل شهری

کارشناسان حوزه شهرسازی مناطق سه گانه شهرداری قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و317 مورد بازدید از ساخت و سازهای سطح شهر و مناطق منفصل شهری داشته اند .

کیومرث فدایی فر ، سرپرست معاونت شهرسازی ومعماری شهرداری قزوین با بیان خبر فوق افزود: بررسی ها نشان می دهد که این رقم نسبت به مدت مشابه خود در سال قبل 5/12 درصد افزایش داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان بازدیدهای انجام شده در دی ماه نیز اشاره کرد و افزود: در دی ماه سال جاری نیز 548 مورد بازدید صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 158مورد افزایش را نشان می دهد.

فدایی فر تعداد گزارش های ناظر دریافت شده در 10ماهه سال 99 را نیز 7هزار و 172موردعنوان کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت 10ماهه سال قبل افزایش 26 درصدی داشته است .

وی تعداد گزارش های ناظردریافت شده را در 10ماهه سال 98 پنج هزار و713 مورد اعلام کرد.

سرپرست معاونت شهرسازی ومعماری شهرداری قزوین در بخش دیگری از گزارش خود به افزایش تعداد مهندسین ناظر معرفی شده به سازمان نظام مهندسی اشاره و تصریح کرد:  ازابتدای فروردین ماه تا پایان دی ماه یکصد و16نفر از مهندسین ناظر به نظام مهندسی ساختمان معرفی شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 98 افزایش 27 درصدی را نشان می دهد.

فدایی فر با اشاره به کاهش 79 درصدی پرونده های ارسال شده به شورای انتظامی در ده ماهه نخست سال جاری نیز گفت: در این مدت 24پرونده از سوی معاونت شهرسازی ومعماری شهرداری قزوین به شورای انتظامی ارسال شده است در حالی که در دهه ماهه سال 98 این رقم یکصد و16 پرونده بوده است.

وی سپس به آمار استعلامات اخذ شده از شهرداری های مناطق در ده ماهه نخست سال جاری پرداخت و گفت: در این مدت 13هزار و222مورد استعلام از مناطق سه گانه شهرداری قزوین اخذ شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 3 درصدی را نشان می دهد.

سرپرست معاونت شهرسازی ومعماری شهرداری قزوین در پایان به تعداد دستورات صادر شده جهت توقف پروژه به دلیل مغایرت فنی شهرسازی اشاره کرد و افزود: دستورات صادر شده جهت توقف ساخت و ساز در سطح شهر و مناطق منفصل شهری دو هزار و777مورد است که این رقم نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 17 درصد افزایش را نشان می دهد.

تصاویر مرتبط