چهارشنبه ۱۳۹۰/۰۲/۲۸

نظري پور، معاون شهردار قزوين:

رعايت معماري ايراني اسلامي در بلندمرتبه‌سازي‌هاي شهري الزامي است

معاون شهرسازي و معماري شهرداري قزوين رعايت معماري ايراني اسلامي در بلندمرتبه‌سازي‌هاي شهر قزوين الزامي اعلام كرد.

 

ولايت- فرزانه نظري پور، معاون شهرسازي و معماري شهرداري قزوين خبر داد: براساس تاکيدات مقام معظم رهبري بر رعايت معماري ايراني ـ اسلامي در پروژه‌هاي بلندمرتبه‌سازي کشور و پيگيري استاندار قزوين بر اجراي اين موضوع از اين پس رعايت معماري ايراني ـ اسلامي در نماي پروژه‌هاي بلندمرتبه‌ الزامي است.
نظري‌پور افزود: در حال حاضر پروژه‌هاي بلندمرتبه‌سازي شهر قزوين به مرحله‌ي ساخت نما نرسيده‌اند ولي به محض رسيدن به مرحله‌ي نما کنترل مي‌شوند تا از معماري ايراني ـ اسلامي فاصله نگيرند.
وي در پاسخ به سوال ديگري در رابطه با تمهيدات خاص به کار گرفته شده براي ساماندهي تابلوهاي تبليغاتي سطح شهر عنوان کرد: طي سال 89 سازمان خدمات طراحي شهرداري پروژه‌اي تحت عنوان «توزيع بهينه ابزارهاي تبليغات محيطي در شهر قزوين» را در دستور کار خود قرار داده است اين پروژه که توسط مهندسين مشاور انجام گرفته است هم‌اکنون در اختيار سازمان زيباسازي قرار دارد و مراحل بعدي براي اجرا را طي مي‌کند.
نظري‌پور ادامه داد: اين پروژه در محيط GIS ابتدا کليه‌ي تابلوهاي سطح شهر را بر اساس وضع موجود بررسي کرده است و از دقت عمل بالايي برخوردار مي‌باشد.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري قزوين افزود: به جهت جلوگيري از اغتشاش بصري و بي‌نظمي بايد يکسري از تابلوهاي تبليغاتي تک‌پايه، تلويزيون‌هاي شهري، تيربردها، بيلبوردها، بُردهاي آزاد اطلاع‌رساني و ديگر ابزارهاي تبليغاتي از محيط حذف و يا جابه‌جا شوند.
اين مقام مسوول خبر داد: طرح مذكور در دستور کار قرار دارد و در سال جاري ابتدا در ميدان‌ها و چهارراه‌ها به اجرا درمي‌آيد تا در مرحله‌ي بعد در بدنه‌ي شهري نسبت به حذف و جابه‌جايي آنها اقدام شود.
وي همچنين خبر داد: براي ساماندهي تابلوهاي تبليغاتي مراکز تجاري سطح شهر نيز برنامه‌اي براساس ويژگي‌هاي محيط و منطقه در نظر گرفته شده که در سال جاري اجرا خواهد شد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط