شنبه ۱۳۹۹/۰۶/۰۱

حمید ضیائی ، دبیر شهر دوستدار کودک:

اعلام آمادگی شهرداری قزوین برای تقویت شهر دوستدار کودک

دومین جلسه گروه کاری آموزش و اطلاع رسانی حقوق کودک با میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

حمید ضیائی ، دبیر شهر دوستدار کودک  گفت : شهر دوستدار کودک شهری است که نیازهای کودکان ونوجوانان را در کانون توجه خود قرار داده و تلاش می کند تا زمینه رشد و ارتقاء ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی آنان را فراهم نماید.

وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی افزود: این قانون دراجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ 23اردیبهشت ماه سال جاری در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان مجلس محترم رسیده و شورای نگهبان نیز آن را 31 اردیبهشت ماه تایید کرده است از طریق دولت جهت اجرا به دستگاه های مرتبط با قانون ابلاغ شده است.

ضیائی تصریح کرد: براساس این قانون هریک از دستگاه های دولتی موظف به تامین تدابیر حمایتی از کودکان ونوجوانان بوده و قانونگذار درصورت عدم توجه به نیازها وتامین و ارتقا نیازهای جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی آنان مجازات هایی را پیش بینی کرده است.

این مقام عالی در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین تاکید کرد : در این راستا و بر اساس  مفاد قانون حمایت از اطفال ونوجوانان ، شهرداری قزوین نیز آمادگی خود را جهت تقویت شهر دوستدار کودک اعلام کرده و آماده همکاری با تمام دستگاه های دولتی استان جهت حفظ حقوق کودکان ونوجوانان است.

دبیر شهر دوستدار کودک در پایان تصریح کرد: شهر دوستدار کودک با آدرس child.qazvin.ir در فضای مجازی فعال و به روز است و به زودی بخش های متنوع و گوناگونی در حوزه های آموزشی ، سرگرمی  و اطلاع رسانی جهت استفاده کاربران قابل دسترسی خواهد شد .

تصاویر مرتبط