چهارشنبه ۱۳۹۲/۰۵/۳۰

نظري‌پور، معاون شهردار قزوين خبر داد؛

تصويب تغيير کاربري برخي از اراضي مسکوني و فضاي سبز به کاربري فرهنگي

تغيير كاربري برخي از اراضي و ساختمان‌هاي مسكوني و فضاي سبز شهر قزوين به کاربري فرهنگي در کميته فني و کميسيون طرح تفصيلي تصويب شد.

معاون شهرسازي و معماري شهرداري قزوين گفت: تغيير كاربري برخي از اراضي و ساختمان‌هاي مسكوني و فضاي سبز به کاربري فرهنگي در کميته فني و کميسيون طرح تفصيلي تصويب شد.

 

به گزارش روابط عمومي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري قزوين؛ فرزانه نظري‌پور  با اشاره به برخي از اقدامات شهرداري قزوين در راستاي توسعه فرهنگي در شهر قزوين افزود: با توجه به اينکه مقدس‌ترين کار، کار فرهنگي است و اگر فرهنگ يک جامعه مورد تهديد و يا ناملايمتي قرار گيرد قطعاً ساير حوزه‌ها نيز به شدت آسيب خواهد ديد، شهردار قزوين به همين منظور  تغيير کاربري اراضي و ساختمان هاي اطراف مسجد طاق بهلول و مسجد سنجيده را در دستور کار قرار داد.
وي بيان کرد: بر اساس اولويت‌بندي‌هاي كه انجام شده بود، اين موضوع از طرف مسوولان ذيربط مورد پيگيري قرار گرفت و سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين اقدام به تملك اراضي و ساختمان‌هاي اطراف مساجد کرد و پس از رايزني و مكاتبات با اداره كل راه و شهرسازي جهت تغييركاربري از طرح مسكوني و فضاي سبز به فرهنگي در جلسات كميته فني و كميسيون طرح تفصيلي مطرح و در نتيجه در 22خرداد 92 در  بندهاي 8 و 9 مورد تصويب كميسيون قرار گرفت .
 اين مقام مسوول از نبي مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار (ع) به عنوان يک الگوي بارز مهندسي فرهنگي در رسيدن به شاخصه‌هاي ممتاز ياد کرد و افزود: راه رسيدن به توسعه عمراني و خدماتي از طريق توسعه فرهنگي است و توسعه عمراني و سخت افزاري شهر تنها در بستر توسعه فرهنگي پايدار خواهد بود، چرا که هر چه يک شهر از نظر عمراني آباد باشد اما توسعه فرهنگي ضعيفي داشته باشد پايداري توسعه عمراني کوتاه مدت‌تر خواهد بود.
وي تصريح کرد: آسيب فرهنگي که موضوع بسيار جدي و مهمي است امروز بخش عظيمي از جوانان و خانواده‌هاي ما را نگران کرده و حتي سلامت آينده آنها را تهديد مي‌کند که در حل اين مشکل بايد با تأکيدات مقام معظم رهبري مهندسي فرهنگي به صورت دقيق و شاخص صورت گيرد.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط