دوشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۰۹

اولین سمینار آموزشی با محوریت رعایت ایمنی در پروژه‌های ساختمانی برگزار شد

اولین سمینار آموزشی با محوریت رعایت درز انقطاع و ایمنی و حریق در همه پروژه‌های ساختمانی با حضور مسئولان دفاتر مهندسی شهر قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛ حمید ضیائی  سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین در این سمینار با تاکید بر اهمیت مباحث رعایت درز انقطاع و ایمنی و حریق در کلیه فرآیند اجرای پروژه‌های ساختمانی و اطلاع رسانی درست به مهندسان طراح و ناظر گفت: اقدامات قابل توجهی از سوی شهرداری قزوین در راستای اجرای درز انقطاع و رعایت موارد ایمنی و حریق در طراحی و نظارت بر پروژه‌های ساختمانی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: اجرای درز انقطاع از خردادماه سال گذشته در همه ساختمان‌ها الزامی است و در همه دستورنقشه‌ها و پروانه ساختمانی این مهم قید می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: در یک سال گذشته 41 پرونده ناظران متخلف به دلیل عدم گزارش و یا تاخیر در ارسال گزارش تخلف درز انقطاع به شورای انتظامی معرفی شده است.

ضیائی ادامه داد: همه ساختمان‌های بلندمرتبه، عمومی، مجتمع‌های تجاری ملزم به رعایت ضوابط ایمنی و حریق در هنگام طراحی در نقشه‌ها و پروانه ساختمانی هستند.

وی اضافه کرد: از دی ماه سال 96 کمیته مشترک ایمنی و حریق متشکل از نمایندگان این حوزه و مناطق و همچنین کارکنان سازمان آتشنشانی تشکیل شده و تاکنون از 50 پروژه بلندمرتبه، مجتمع تجاری، بیمارستان با هدف رفع معایب و انطباق آن با ضوابط آتش نشانی بازید شده است.  

گفتنی است؛ در ادامه نمایندگان حوزه مدیریت هماهنگی و نظارت بر ساخت و سازها به تشریح، شفاف‌سازی و جزئیات اجرای درز انقطاع و جلوگیری از تخلفات آن در چه مرحله‌ای از کار و همچنین ضوابط مربوط به ایمنی و حریق در ساختمان‌های بلندمرتبه و عمومی و غیره توضیحاتی ارائه کردند.

این سمینار آموزشی امروز در سالن قائم واقع در چهار راه عمران برگزار شده است.

پایان پیام.      

تصاویر مرتبط