سه‌شنبه ۱۳۹۸/۰۴/۱۱

ضیائی:

سامانه مدیریت فرآیند کمیسیون ماده پنج راه‌اندازی می‌شود

حمید ضیائی، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین، از راه‌اندازی سامانه مدیریت فرآیند کمیسیون ماده پنج در راستای ثبت الکترونیک پرونده‌ها، کاهش مکاتبات فیزیکی و کمک به حذف بایگانی فیزیکی سوابق و دسترسی سریع‎تر و آسان‌تر به اسناد و مدارک مصوبات کمیسیون ماده پنج خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛ ضیائی در نشست مشترک با مسئولان و کارشناسان طرح تفصیلی و GIS معاونت شهرسازی و مناطق سه‌گانه و نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی با محوریت جلسه توجیهی برای راه اندازی این سامانه گفت: شهرداری قزوین آمادگی کامل برای ثبت الکترونیک پرونده‌های کمیسیون ماده پنج در این سامانه و حذف فیزیکی ثبت پرونده‌ها را دارد.

وی بیان کرد: ارسال درخواست‌های کمیسیون ماده پنج شهرداری‌ از طریق این سامانه به طور آزمایشی صورت خواهد گرفت و تا یک ماه آینده تلاش خواهد شد، این طرح به طور کامل اجرایی شود.

ضیائی با اشاره به اینکه راه اندازی این سامانه از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام شده است، گفت: در این سامانه تمام پرونده های مربوط به کمیسیون های ماده پنج در شهرداری به صورت الکترونیکی جمع آوری می شود.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری ادامه داد: سامانه مدیریت فرآیند کمیسیون ماده پنج، نرم افزاری تحت شبکه است که امکانات مورد نیاز به منظور جستجو، نمایش و ویرایش اطلاعات مکانی و توصیفی موجود در پایگاه داده کمیسیون ماده پنچ را فراهم می‌کند.

وی افزایش شفافیت و عدالت در نظام مدیریت شهری، انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات، افزایش تحقق‌پذیری طرح و جلوگیری از انحراف آن ها از اهداف اولیه راه اندازی این سامانه عنوان کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه آموزش های لازم برای استفاده کارشناسان و مسئولان مربوطه در مناطق سه گانه شهرداری از این سامانه ارائه شد و همچنین بر همکاری و دقت بیشتر کارشناسان و مسئولان تاکید شد.

در پایان مسئولان و کارشناسان طرح تفصیلی و GIS معاونت شهرسازی و مناطق سه‌گانه و نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی استان پیرامون این سامانه به ارائه نقطه نظرات پرداختند.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط