شنبه ۱۳۹۱/۱۱/۲۸

خزائلي، مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين خبر داد؛

اتمام 90 درصد از عمليات عمراني مرمت بدنه گرمابه سپه

90 درصد از عمليات عمراني پروژه مرمت بدنه گرمابه سپه توسط سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين به اتمام رسيده است.

 

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين گفت: پروژه مرمت بدنه گرمابه سپه از تيرماه سال جاري آغاز شده است كه داراي پيشرفتي به ميزان 90 درصد مي‌باشد.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ علي رضا خزائلي با بيان اينكه در سال‌هاي اخير با تاکيد بيشتر بر اهميت فضاهاي عمومي و ارزش زندگي شهري، نما اهميت دوباره‌اي يافته است و نما عنصري است که درون ساختمان را از بيرون و فضاي عمومي جدا مي‌کند، افزود: بر اين اساس عمليات اجرايي اين پروژه از تيرماه سال جاري در دستور كار اين سازمان قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه طراحي هر نماي ساختماني بايد با فضاي عمومي همبستگي داشته باشد و همگوني با نماي شهري نيز بايد مد نظر قرار گيرد، بيان كرد: از آنجائيکه تجمع آلودگي‌ها بر روي نما در ساليان متمادي،موجب زشتي و از بين رفتن نما مي گردد بايد هرازگاهي شهروندان نسبت به پاکسازي نماهاي خود اقدام كنند.
خزائلي با بيان اينكه علاوه بر اين، مواردي نيز وجود دارد که بناي ساختماني فاقد نما بوده و يا فرسوده گشته است.مالکان بايد نسبت به نماسازي و يا مرمت نماها اقدام  كنند تا بتوانيم چهره شهر را زيبا و دگرگون كنيم، ادامه داد: از جمله اقدامات شهرداري قزوين که با مديريت سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين در راستاي هدف احياي بافت تاريخي شهر صورت گرفته است مي توان به مرمت بدنه خانه طوطي(خيابان امام خميني)،مرمت بدنه گاراژ ساربانها(تقاطع سبزه ميدان با خيابان امام خميني (ره)،مرمت بدنه هتل ايران(خيابان شهدا-سپه)،مرمت سردر ورودي راسته بازار وزير(خيابان امام خميني(ره)،مرمت بدنه خانه امام جمعه شهيدي(محله آخوند)اشاره کرد.
لازم به ذکر است؛ حمام مربوط به دوره قاجار متعلق به يک خانه شخصي بوده و بخش عمده اي از خانه در طول ساليان متمادي از بين رفته است.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط