پنجشنبه ۱۳۹۷/۰۳/۰۳

به گزارش روابط عمومي معاونت شهرسازي ومعماري شهرداري قزوين:

کارگروه ایمنی شهرداری قزوین با هدف همفکری و استفاده از تجارب به شهر تبریز رفت

کارگروه مشترک ایمنی حریق شامل کارشناسان اداره نظارت حوزه معاونت شهرسازی و معماری، کارشناسان واحد پیشگیری سازمان ایمنی و آتش نشانی شهرداری قزوین با هدف همفکری و استفاده از تجارب شهر تبریز از این شهر بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري قزوين؛ این بازدید در خصوص اقدامات انجام شده در محدوده بازار شهر تبریز و همچنین رعایت ضوابط مبحث سوم مقررات ملی ساختمان در ساختمان ها به ویژه ساختمان‌های بلند مرتبه انجام گرفت.

براساس اين گزارش؛ در این بازدید با برگزاری جلسات آموزشی از اقدامات این مجموعه در خصوص ایمن سازی مراکز تجاری و به خصوص ایمن سازی و تجهیزات محدوده بازار شهر تبریز مطلع و همچنین در خصوص مشکلات و مسائل مشترک همفکری شد.

در این گزارش آمده است؛ نحوه اجرای موضوعاتی همچون پله فرار و تجهیز ساختمان ها به سیستم های اعلام و اطفا حریق بررسی شد و با توجه به تجربه شهر تبریز در اجرای ساختمان های بلند از پله های اضطراری خارجی به معایب موارد اشاره و به لزوم عدم استفاده و اصلاح این گونه پلکان به عنوان پلکان فرار بر اساس ضوابط مقررات ملی ساختمان تاکید شد.

بر اساس این گزارش؛آموزش شهروندان به خصوص کسبه بازار و ساکنان ساختمان های بلند و بروز رسانی و نگهداری تجهیزات ایمنی از اصلی ترین موارد بود که به آن تاکید شد.

پایان پیام

تصاویر مرتبط