یکشنبه ۱۳۹۶/۰۵/۱۵

نظري‌پور، معاون شهردار قزوين:

کتابچه مصوبات کميسيون طرح تفصيلي سال 95 شهر قزوين به چاپ رسيد

فرزانه نظري‌پور، معاون معماري و شهرسازي شهرداري قزوين گفت: در سال گذشته 63 جلسه کميته فني و 15 جلسه کميسيون طرح تفصيلي تشکيل شد که اين مصوبات به صورت کتابچه کميسيون طرح تفصيلي (کميسيون ماده پنج) به چاپ رسيد.

به گزارش روابط عمومي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري قزوين؛ نظري پور افزود: در اين مدت 125 پرونده مطرح و حل و فصل و تعداد 3 نقشه مصوب شده است.

وي بيان کرد: مجموعه مصوبات طرح تفصيلي و نقشه هاي مصوب هر ساله از سوي کارشناس واحد طرح تفصيلي معاونت شهرسازي و معماري جمع بندي،تهيه و در شهرداري به واحد طرح تفصيلي معاونت شهرسازي و معماري  ابلاغ مي‌شود.

اين مقام مسوول اهم مصوبات اخذ شده در سال 1395 را مسقف کردن نورگير در پلاک‌هاي شمالي،بررسي دستور العمل ضوابط و منظر شهري و  موضوع ضوابط و مقررات اجراي بام سبز در ساختمان‌ها عنوان کرد.

وي گفت: يکي از مصوبات اخذ شده در سال 1395 اين بود که افزايش ارتفاع تجاري در پلاک‌هاي تجاري مسکوني در جلسه مطرح و با عنايت به بررسي به عمل آمده و بازديد صورت پذيرفته اعضا کميته فني و سرگير بودن ارتفاع بالکن تجاري در محورهاي مسخص در سطح شهر مقرر شد در مناطق  2و 3 در محورهاي اصلي تجاري مسکوني ارتفاع تجاري از 4/80 متر به 5/50 متر (تا زير سقف)افزايش يابد و در خصوص افزايش ارتفاع پيولت نيز با توجه به بررسي به عمل آمده مقرر شد رعايت خط آسمان در محدوده بافت تاريخي – ميراثي و ضوابط مختص مربوطه در مناطق يک ارتفاع پيلوت2/50 متر حفظ و در مناطق 2و3 نيز به استثناي محدوده بافت فرسوده و محدوده شهرک مينودر و کوثر ارتفاع از 2/50  به 2/70 متر افزايش يابد.

نظري‌پور طرح تفصيلي جديد منطقه يک در جلسه کميسيون ماده پنج، طرح تفصيلي موضعي هادي در جلسات کميته فني و تصويب در کميسيون ماده پنج، طرح تفصيلي پيشنهادي و ضوابط و مقررات نواحي منفصل شهري در جلسات کميته فني، طرح تفصيلي منطقه دو و سه و چهار و پنج و 6 جديد در جلسات کمينه فني ماده 5 و ضوابط و مقررات طرح تفصيلي جديد در جلسات کميته فني ماده 5 را از ديگر مصوبات اخذ شده در سال 1395 نام برد.

پايان پيام