چهارشنبه ۱۳۹۱/۰۷/۱۹

ميزاني، سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين خبر داد؛

اجراي پوشش نانو بر روي مجسمه مادر واقع در ميدان مادر شهر قزوين

سازمان زيباسازي شهرداري قزوين با هدف حفظ مجسمه‌ها و المان‌هاي شهري و جلوگيري از آلوده شدن‌ و فرسودگي آنها اقدام به اجراي پوشش نانو بر روي اين عناصر شهري مي‌نمايد.

 

سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين گفت:  سازمان زيباسازي با هدف حفظ مجسمه‌ها و المان‌هاي شهري و جلوگيري از آلوده شدن‌ و فرسودگي آنها اقدام به اجراي پوشش نانو بر روي اين عناصر شهري مي‌نمايد و  پس از نصب مجسمه مادر در تيرماه امسال و با توجه به رنگ روشن و آسيب پذيري اين مجسمه، اين سازمان استفاده از نانو پوشش‌ را بعنوان راه حلي براي محافظت از اين مجسمه انتخاب و اقدام به اجراي آن نمود.
به گزارش روابط عمومي سازمان زيباسازي شهرداري قزوين؛ ميزاني افزود: اين نانو پوشش ها مقاوم در برابر آب، هوا، مواد ارگانيکي و غير ارگانيکي هستند و ضمن حفظ ظاهر اصلي سطح، باعث عدم ايجاد چسبندگي در سطح شده و آب، چربي و ساير مواد و آلودگي ها را از سطح دفع مي‌کنند. از ساير مزيت‌هاي اين پوشش‌ها حفظ تنفس سطوح، حفظ سطوح در برابر عوامل محيطي، امکان تميز شدن لک‌ها ازجمله؛ چربي ها و روغن ها با آّب، پوشش سطوح منفذ دار و محافظت سطوح ازتاثير نم وکثيفي‌ها مي‌باشد.
وي در ادامه توضيح داد: بتن و ماسه سنگ هايي که ساختار سفيد رنگي دارند، کثيفي ها و چربي ها را جذب کرده و ظاهر آنها خيلي سريع به صورت نامطلوبي تغييرمي کند. در اين شرايط استفاده از تميز کننده‌هاي با فشار بسيارقوي نيز کارساز نمي باشد. اما در صورت استفاده از نانو پوشش‌ها درحالي که به سطح اجازه تنفس داده مي‌شود، مواد به سطح نفوذ نكرده و بدين ترتيب رنگ وساختار اصلي سطح حفظ مي‌شود.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط