سه‌شنبه ۱۳۹۵/۱۰/۱۴

نظري‌پور، معاون شهرداري قزوين:

دفتر تسهيل گري محله ديمج قزوين راه‌اندازي شد

فرزانه نظري‌پور، معاون شهرسازي و معماري شهرداري قزوين گفت: دفتر تسهيل گري محله ديمج در اختيار سازمان نظام مهندسي قرارداد و دفتر تسهيل گري محله ديمج با حمايت شهرداري قزوين راه‌اندازي و شروع به کار کرد.

معاون شهرداري قزوين گفت: ستاد ملي بازآفريني پايدار محدودها و محله‌هاي هدف برنامه‌هايي احيا، بهسازي و نوسازي شهري به استناد تبصره بند (2) تصويب‌نامه 16 شهريور 93 هيئت‌وزيران در خصوص سند ملي راهبردي احياي، بهسازي و نوسازي و توانمندسازي بافت‌هاي فرسوده و ناکارآمد شهري جهت راهبردي و مديريت يکپارچه و ايجاد وحدت رويه و مشارکت عوامل مرتبط در سه سطح ستاد ملي و ستاد استاني و ستاد شهرستاني در سرتاسر کشور شکل‌گرفته است.

نظري پور افزود: ستاد ملي با رياست رئيس‌جمهور در شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهرهاي ايران وزارت راه و شهرسازي و ستادهاي زيرمجموعه ستاد ملي در استان‌هاي کشور به رياست استاندار و دبيري مديرکل راه و شهرسازي استان تشکيل مي‌شود.

وي ادامه داد: همين‌طور ستاد بازآفريني شهرستاني به رياست فرماندار و دبيري شهردار قزوين جناب آقاي دکتر نصرتي که دبيرخانه آن در حوزه معاونت شهرسازي و معماري شهرداري مستقر است تشکيل مي‌شود.

 معاون شهرسازي و معماري شهرداري قزوين با اظهار اينکه تصميمات جلسه ستاد ملي بازآفريني شهري 16 تير 94 که در محل دفتر معاون وزير و مديرعامل شرکت عمران و بهسازي شهري ايران تشکيل شد افزود: بر اساس مفاد دستور کار محلي قزوين که زير نظر سازمان اسکان بشر ملل متحد با همکاري سازمان مسکن و شهرسازي استان قزوين انجام‌شده است با رويکرد ارتقاء کيفيت و اسکان محله ديمج که اشاره مي‌کند نظام مشارکت اجتماعي مهم‌ترين عاملي است که مي‌تواند مشکلات خود را حل نمايد و اين پروژه مراکزي را مي‌سازد که مبناي شناخت موضوعات و توليد فکر و تغيير باشد و بخش عمده اين مداخله از جنس کالبد نيست بلکه مداخله از جنس مشارکت مردمي است.

وي خاطرنشان کرد: محله ديمج قزوين به‌عنوان پايلوت براي اجراي برنامه‌هاي بازآفريني و مشارکت مردم در سطح محله انتخاب و مقرر شد يک دفتر تسهيل‌گري در يکي ديگر از محلات در بافت مياني شهر قزوين به‌منظور برقراري ارتباط نزديک با شهروندان و ساکنان محله و انجام امور اداري و فني و مشارکتي احياء و نوسازي بافت‌هاي فرسوده و ناکارآمد شهري راه‌اندازي شود.

معاون شهرسازي و معماري شهرداري قزوين اظهار کرد: اين موضوع مجدداً در جلسه‌هاي نهم خرداد و 12 مرداد 95 ستاد بازآفريني استان و جلسه ششم تير سال جاري ستاد بازآفريني شهرستان قزوين تأکيد شد که درنهايت با توجه به تنظيم تفاهم‌نامه چهارجانبه‌اي که في‌مابين استانداري و شهرداري و اداره کل راه و شهرسازي و سازمان نظام‌مهندسي قزوين منعقد گرديد.

نظري پور افزود: شرح خدمات دفتر تسهيل گري ديمج و شهرداري قزوين محل حمام حاج ميرحسن واقع در محله ديمج را جهت راه‌اندازي دفتر تسهيل گري محله ديمج در اختيار سازمان نظام مهندسي قرارداد و دفتر تسهيل گري محله ديمج با حمايت شهرداري قزوين راه‌اندازي و شروع به کار کردد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: پس‌ازاين سکنان محلي مي‌توانند با مراجعه به دفتر مذکور از خدمات مشاوره‌اي و اجرايي جهت انجام امور اداري، فني و تسهيل گران بهره‌مند شود

 

تصاویر مرتبط