یکشنبه ۱۳۹۵/۰۸/۰۹

نظري‌پور، معاون شهردار قزوين:

کتابچه مصوبات طرح تفصيلي سال 1394 شهر قزوين چاپ شد

فرزانه نظري پور، معاون شهرسازي و معماري شهرداري قزوين گفت: کتابچه مصوبات براي سهولت دسترسي و استفاده شوراي اسلامي شهر، مديران و کارشناسان شهرسازي در شهرداري چاپ شد.

به گزارش روابط عمومي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري قزوين؛ نظري پور افزود: در سال گذشته تعداد 32 جلسه کميته فني و 14 جلسه کميسيون طرح تفصيلي در راستاي پاسخ گويي به نياز شهروندان قزويني و ارتقاء سيما و منظر شهري و كمك به جذب سرمايه و كمك به ارتقاء ساخت و ساز در شهر قزوين تشكيل شد، که در اين جلسات تعداد 117 پرونده مطرح و حل و فصل و تعداد 6 نقشه مصوب و به تصويب كميسيون طرح تفصيلي شهر قزوين رسيد و به صورت کتابچه طرح تفصيلي سال 1394 شهر قزوين چاپ شد.

اين مقام مسوول گفت: مجموعه مصوبات طرح تفصيلي و نقشه هاي مصوب هر ساله توسط کارشناسان واحد طرح تفصيلي معاونت شهرسازي و معماري جمع بندي، تهيه و در 10 نسخه چاپ و براي سهولت دسترسي و استفاده شوراي اسلامي شهر، مديران و کارشناسان شهرسازي در شهرداري ابلاغ مي‌شود.

وي افزود: اين مجموعه مصوبات طرح تفصيلي و نقشه هاي مصوب سال 1394 شهر قزوين (كميسيون ماده پنج) به صورت کتابچه به چاپ رسيد.

وي به اهم مصوبات اخذ شده در سال 1394 اشاره و بيان کرد: يکي از مصوبات در خصوص بررسي طرح و محدوده مجموعه سردار است که  از سوي اعضاي کميسيون و مديرعامل شرکت عمران و مسکن سازان مطرح و طرح محدوده مصوب و مقرر شد ضوابط ساخت و ساز در آن‌ها توسط اداره کل راه و شهرسازي تدوين و به شهرداري ابلاغ شود.

اين مقام مسوول بيان کرد: افزايش تراکم و تغيير جبهه ساخت بدنه خيابان کارگر ( حد فاصل خيابان آبشار تا نواب ) به منظور هماهنگي سيما و منظر شهري، افزايش تراکم و تغييرکاربري از طرح مسکوني به تجاري مسکوني بدنه ضلع جنوب خيابان عدل (حد فاصل ميدان عدل تا بلوار مدرس) به دليل شکل گيري بدنه و هماهنگي سيما و منظر شهري و کاهش حريم امنيتي اداره کل اطلاعات استان قزوين با توجه به حقوق مکتسبه مالکان واقع در بلوار شهيد بهشتي جنب هلال احمر با هماهنگي هاي بعمل آمده با اداره مذکور از مهمترين مصوبات سال گذشته بود.

وي افزايش سرانه پارکينگ در تالارهاي پذيرايي از 3 پارکينگ به 8 پارکينگ به ازاي هر 100 مترمربع سالن براي عدم مزاحمت و رعايت حقوق شهروندي براي مالکان پلاک‌هاي همجوار و  تدوين ضوابط احداث جک بالابر به منظور تامين پارکينگ در پلاک‌هاي تجاري مسکوني و مسکوني سطح شهر و تصويب ضوابط پيشنهادي پس از اعلام شيوه‌نامه و دستورالعمل اجرايي احداث جک بالابر خودرو از سازمان نظام مهندسي ساختمان و اداره کل استاندارد توسط شهرداري را از ديگر مصوبات مهم عنوان کرد.

 

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط