پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۴/۲۵

نظري پور معاون شهردار قزوين:

قانون پيش فروش ساختمان در قزوين اجرايي مي شود

فرزانه نظري پور، معاون شهرسازي و معماري شهرداري قزوين گفت: قانون پيش فروش ساختمان مصوب 1389 در جهت نظام مند نمودن ساز و کار پيش فروش اپارتمان ها اجرايي مي شود.

  نظري پور افزود : نظر به ضرورت اجرا ي قانون پيش فروش ساختمان مصوب 1389 در جهت نظام مند نمودن ساز و کار پيش فروش اپارتمان ها و نيز دستيابي به اهداف عاليه ان از جمله ايجاد امنيت در معاملات ميان پيش فروشنده و پيش خريدار و همچنين افزايش رونق ساخت و ساز و  با توجه به تاکيدات دادگستري قزوين مبني بر اجرايي شددن موضوع فوق جهت پيشگيري از اختلاف حاصله و جلوگيري از افزايشي پرونده هاي قضايي و شکايات در اين رابطه مقرر شد دستگاه هاي موثر در اين خصوص شامل اداره کل راه و شهرسازي ،اداره کل ثبت اسناد و املاک و شهرداري قزوين با همکاري هم افزا ، موانع موجود بر سر راه اجراي قانون فوق را بر طرف ساخته و در کمترين زمان ممکن اجرايي سازند.

وي ادامه داد: بر اين اساس نسبت به تشکيل جلسات هماهنگي و کارشناسي بصورت مستمر اهتمام ورزيده و نتايج مطلوبي حاصل گرديده است. در اين راستا معاونت شهرسازي و معماري نسبت به تهيه و تدوين پيش نويس و محتويات دفترچه ي مذکور اقدام کرده و در مرحله ي تنظيم نهايي جهت ابلاغ مي باشد .

فرزانه نظري پور اضافه كرد : دفترچه مذکور شامل چند بخش اصلي اعم از بخش اول شامل اطلاعات ثبتي و ملکي و نيز مشخصات کالبدي فضاهاي ساختمان، بخش دوم شامل معرفي اشخاص حقيقي و حقوقي در خصوص طراحي، نظارت و اجرا، بخش سوم حاوي اطلاعات فني شامل سازه، معماري، معماري داخلي، تجهيزات و تاسيسات مکانيکي و الکتريکي ساختمان مي‌باشد که در هر بخشي متوليان و دستگاه‌هاي ذيصلاح از جمله شهرداري قزوين توسط مديريت مناطق و سازمان نظام مهندسي ساختمان استان توسط ناظرين مربوطه نسبت به بررسي مندرجات در شناسنامه فني که توسط مالک(پيش فروشنده ) تنظيم شده است اقدام و مورد تاييد قرار مي‌گيرد.
وي افزود: در نهايت پس از طي تاييديه هاي لازم، شهرداري شناسنامه فني مورد نظر را صادر نموده و جهت ارايه به دفاتر اسناد رسمي و عقد قرارداد ميان طرفين(پيش فروشنده و پيش خريدار ) تحت نظارت عاليه اداره کل ثبت واسناد و املاک استان قابل بهره برداري مي‌باشد .

 

تصاویر مرتبط