چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۳

شهرام‌فر خبر داد؛

ابلاغ بخشنامه جدید ضوابط و مقررات مناسب سازی محیط شهری برای معلولان

شهرام‌فر، معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین از ابلاغ بخشنامه جدید الزامات طراحی و مناسب‌سازی فضاهای باز و ساختمان‌های عمومی برای افراد دارای معلولیت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛شیوا شهرام‌فر با اعلام این خبر افزود:چک لیست الزامات طراحی و مناسب سازی فضاهای باز و ساختمان های عمومی که بر اساس ویرایش سوم ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت تدوین گردیده است، جهت اجرا برای صدور پروانه ساختمانی به مناطق چهارگانه شهرداری قزوین ابلاغ شده است.

 

وی بیان کرد: این بخشنامه در راستای تحقق اهداف ماده (4) قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب سال 1396 با محوریت "شهرداری ها مکلفند صدور پروانه، احداث، بازسازی و پایان کار برای تمامی ساختمان‌ها و اماکن با کاربری عمومی از جمله مجتمع‌های مسکونی، تجاری، اداری، درمانی و آموزشی را به رعایت ضوابط و استانداردهای مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و اصلاحات پس از آن در مورد دسترس پذیری افراد دارای معلولیت توسط مجری مشروط  کنند" بازخوانی و ویرایش شده است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین این بخشنامه به منظور ارزیابی و یکسان سازی نظارت در کمیته تخصصی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و با همکاری اعضای کمیته فنی و تحقیقاتی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور برای بار سوم ویرایش و تدوین گردیده است.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط