دوشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۰

فدائی‌فر؛

هفته ملی کودک در قزوین با بیش از 50برنامه متنوع و شاد برگزار شد

کیومرث فدائی‌فر، رییس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک و سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: امسال ویژه ‌برنامه‌های هفته ملی کودک در قزوین با شعار "حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی" به صورت حضوری و مجازی با بیش از 50 برنامه متنوع و شاد اجرایی شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اجرایی شهر دوستدار کودک؛ فدائی‌فر با تشریح برنامه های هفته ملی کودک در سال 1400 و با بیان اینکه  ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی ملی و روز‌جهانی کودک از 16 تا 22 مهر‌ماه جاری برگزار‌ شد، گفت: برنامه‌های هفته ملی کودک در سال جاری با نگاه حق بهره‌مندی تمام کودکان از بازی و نشاط اجرایی شد و در این هفته معاونت‌ها، مناطق سه‌گانه، سازمان ها، ادارات و کلیه واحدهای تابعه شهرداری قزوین برنامه‌های متنوعی را برای کودکان و آگاهی‌بخشی درباره مسائل و نیازهای کودکان تدارک دیدند که تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های بزرگداشت این هفته در شورای اجرایی شهر دوستدار کودک در جلساتی متعدد و با همفکری و تبادل نظر تبیین گردید و  با اتحاد و همدلی در مدیریت شهری اجرایی شد.

رییس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک تاکید کرد: شادی، نشاط و بازی از مهمترین رویکرد برنامه های سال جاری بود و حمایت معنوی از کودکان، توجه به شهروند بودن کودکان، توجه به نیازهای فرهنگی و اجتماعی آنان، کمک به شکل گیری خاطره‌هایی زیبا و پرشور برای کودکان امروز از جمله اهداف برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک و روز جهانی کودک در شهر قزوین بود چراکه هفته ملی کودک نشان دهنده اهمیت وجود کودکان در زندگی و آینده ما است.

وی گفت: در هفته ملی کودک تبلیغات محیطی با موضوع حقوق کودک در سطح شهر، برگزاری مسابقه نقاشی  شهر من و اجرای نقاشی منتخب بر سطح دیوارهای شهری، اجرای نقاشی دیواری با هنرمندی کودکان با هدف ایجاد شور و نشاط بر روی دیوار مدارس ناحیه منفصل شهری مشعلدار، شهرک شهید بهشتی (باغ نشاط) و ناحیه شهری چوبیندر، اهدا بیش از 700 بسته آموزشی شهروندی به معاونت ها، مناطق و سازمان های تابعه شهرداری قزوین در هفته ملی کودک جهت توزیع در مدارس، مهد کودک‌ها و موسسات خیریه نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست سطح شهر و نواحی منفصل شهری از سوی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین اجرایی شد.

وی گفت: برنامه‌های سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین در هفته ملی کودک نصب 100 عدد پرچم شادباش رنگی در فضای سعدالسلطنه، در نظر گرفتن مشاور طرح اولین مجموعه اختصاصی مادر و کودک در مکان تاریخی سعدالسلطنه، تبلیغات محیطی روز کودک نصب شده در فضای سعدالسلطنه و پیام های تبریک روز جهانی و هفته ملی کودک اکران شده در تابلو دیجیتال مجموعه سعدالسلطنه بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: در این هفته مسابقه حافظ خوانی به مناسبت هفته ملی کودک در راستای شناخت ادبیات فاخر ایران در میان کودکان  و با هدف  خواندن متون ادبی، آشنایی کودکان با این متون و حفظ و احیای ادبیات  برجسته ملی توسط سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد.

فدائی‌فر جشنواره صبحانه سالم در فضای باز و سبز شهری با رعایت کامل فاصله های اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در بوستان بانوان را از دیگر برنامه های هفته ملی کودک عنوان و بیان کرد: رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در جشنواره صبحانه کودک سالم در بوستان بانوان (نرگس) حضور داشتند و از نفرات برگزیده جشنواره صبحانه کودک سالم تقدیر به عمل آمد.

این مقام مسئول ادامه داد: اهدا جایزه و لوح به کودکان محجبه در سطح  معابر و کودکان نمازخان در مساجد به منظور تشویق و اقامه نماز و پوشش چادر به عنوان حجاب برتر، مسابقه مجازی کودک و امام زمان (مهدویت) (نقاشی، شعرخوانی)،اجرای برنامه های مفرح توسط کاروان شادی کودکان با هدف ایجاد شور و نشاط در ناحیه منفصل شهری مشعلدار،دانش، ناصرآباد و چوبیندر و شهرک شهید بهشتی و اجرای برنامه بازی و ورزش با انجام حرکات ورزشی با شعار "کودک شاد کودک سالم"  در ناحیه منفصل شهری دانش با هدف ایجاد حسن نشاط و سرزندگی در کودکان و تشویق آنان به امر مهم ورزش از برنامه های سازمان فرهنگی و ورزشی در هفته ملی کودک بود.

 وی اجرای نمایش عروسکی با هدف ارتقا مفاهیم شهروندی و افزایش روحیه شادابی و نشاط برای کودکان در خانه فرهنگ محمدیه،  خانه فرهنگ شهید نواب صفوی و مسابقه مجازی شهروندی کودک (چیستان شهری) از دیگر برنامه های اجرایی شده توسط سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین در این هفته بود.

رییس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک تصریح کرد: در این هفته نیز برنامه اتوبوس کتاب در مناطق مختلف شهر قزوین (شامل آیتم‌های قصه‌خوانی، نقاشی و اهدای هدایای فرهنگی) با همکاری مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده خانه خورشید با هدف ارتقا سطح آموزش و تشویق کودکان به فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی در سطح شهر توسط سازمان اتوبوسرانی و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین اجرا شد.

وی اجرای طرح عابریار که طرحی برای ﺁموزش فرهنگ ترافیک به کودکان در راستای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری میان کودکان  بود، برگزاری مسابقه دابسمش ترافیکی کوشا و نوشا به مناسبت روز جهانی کودک  برای گروه سنی الف و ب، آموزش موضوعات ترافیکی در مدارس قزوین با کوشا و نوشا در مدارس قزوین و انتشار انیمیشن های آموزش شهروندی را از برنامه های سازمان ترافیک در هفته ملی کودک عنوان کرد.

وی برگزاری مسابقه مجازی نقاشی با موضوع کاهش پسماند،  تفکیک پسماند و ... در منزل، اهداء لوح فشرده آموزشی، پازل و کتاب شهر با موضوع آموزش شهروندی، کتاب و بسته های آموزشی و فرهنگی با موضوع مدیریت پسماند در غرفه های تفکیک از مبدا (150 عدد)، انتخاب آثار برگزیده مسابقه نقاشی، تقدیر از برگزیدگان به همراه اهدا جوایز به شرکت کنندگان توسط ریاست سازمان و آموزش کودکان در مهدکودک ها با محوریت مدیریت پسماند به مناسبت هفته ملی کودک توسط واحد آموزش سازمان مدیریت پسماند را از برنامه های سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در هفته ملی کودک بیان کرد.

این مقام مسئول برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان زیر 14 سال با محوریت کودک و ایمنی و تقدیر از برگزیدگان مسابقه نقاشی، برگزاری ویژه برنامه کودک و ایمنی، آموزش ایمنی به کودکان در قالب بازی‌های کودکانه و نمایش‌های عروسکی، ساخت تن پوش  عروسکی  به شکل خاموش کننده آتش و تهیه و تجهیز خودروی آتش نشانی آموزش کودکان با کلیه لوازم و تجهیزات آموزشی کودکانه را از برنامه های اجرایی شده سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین عنوان کرد.

وی اضافه کرد: تهیه لباس کودکانه آتش نشانی، حضور در مهدهای کودک با خودروی آتش نشانی کودکان  و ارائه آموزش ایمنی، تشکیل گروه آتش نشانان کودک ( گروه 8 تا 12 سال) توسط کودکان پرسنل سازمان و انجام کار عملیاتی (اطفا حریق برای اولین بار)، آموزش عملی ایمنی و اطفا حریق به کودکان، ساخت ویدئوهای آموزشی در خصوص مسائل ایمنی از دیگر برنامه‌های اجرایی شده سازمان آتش شنانی شهرداری قزوین عنوان کرد.

رییس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک گفت: در هفته ملی کودک سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین اقدام به برگزاری سلسله نشست های مجازی آموزش حقوق کودک با مشارکت حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین، معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی، دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز شهرداری قزوین و سمپوزیوم بین المللی و نشریه تخصصی آرمانشهر کودکان جهت آموزش کارکنان شهرداری قزوین با موضوعات اصول شهر دوستدار کودک،حقوق کودک، سلامت روان کودکان و مهارت افزایی کودکان در ارتباط با خانواده و دوستان کرد.

وی ادامه داد: سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قزوین در این هفته اقدام به توزیع بسته های آموزشی بین کودکان کرد.

فدائی فر گفت: از برنامه های سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قزوین در هفته ملی کودک انتشار انیمیشن های آموزش شهروندی با موضوعات  مراقبت از بوستان ها،  انیمیشن بوستان ملت، انیمیشن سومین جشنواره لاله ها بود.

این مقام مسئول ادامه داد: اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قزوین در هفته ملی کودک اقدام به برگزاری اولین مهرواره ادبی و هنری بچه های بلدیه با محوریت برگزاری مسابقه بچه‌های بلدیه با موضوع قهرمان شهر من (نقاشی، شعر، داستانک, عکس) ویژه فرزندان کارکنان شهرداری قزوین کرد.

وی اضافه کرد: ملاقات اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و مدیران شهرداری از مرکز نگهداری کودکان معلول طلیعه به مناسبت روز جهانی کودک از دیگر برنامه های هفته ملی کودک توسط اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قزوین بود.

وی افزود: در هفته ملی کودک  مدیر منطقه یک شهرداری قزوین از مدارس رضویه، عمار و یاسر واقع در خیابان اصفهان به مناسبت هفته ملی کودک و گفت و گو  با دانش آموزان درباره مدیریت شهری بازدید کرد.

فدائی فر بازدید تعدادی از مدیران منطقه دو از یکی از مدارس ناحیه شهری آزادگان و تجلیل و اهدا هدیه به کودکان موفق را از برنامه های هفته ملی کودک توسط منطقه دو شهرداری قزوین نام برد و گفت: منطقه سه شهرداری قزوین در هفته ملی کودک از مدارس صادقین در محله پونک و قاضی طباطبایی در محله کم برخوردار اکبرآباد ناحیه عظیمیه و نیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز کوثر بازدید کرد.

وی گفت: ملاقات مردمی شهرداران منطقه و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با هدف بررسی مشکلات مرتبط با کودکان و نوجوانان در هفته ملی کودک انجام شد و همچنین در این هفته مشکلات حوزه کودک و نوجوان توسط فرماندهان بسیج و مدیران شهرداری و بهزیستی قزوین با حضور در موسسه خیریه کوثر مشیز و گفت و گو با مسئولین این مرکز بررسی و اهدا هدایا به کودکان و نوجوانان این موسسه  انجام شد.

پایان پیام

 

تصاویر مرتبط