شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۱۰

فدائی فر؛

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک در قزوین با شعار "حال خوش کودکی ، رنگ خوش زندگی" اجرایی می‌شود

کیومرث فدائی‌فر، رییس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک و سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین از آغاز ویژه‌برنامه‌های روز‌جهانی و هفته ملی کودک با شعار "حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی" از 16 مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شورای اجرایی شهر دوستدار کودک؛ فدائی‌فر با بیان ‌اینکه ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی ملی و روز‌جهانی کودک از 16 تا 22 مهر‌ماه جاری برگزار‌می‌شود، گفت: انتخاب شعار «حال‌خوش‌کودکی، رنگ خوش زندگی»  نیز گامی برای ایجاد وحدت‌رویه در پیش‌بینی و اجرای ویژه برنامه‌های حضوری و مجازی هفته ملی کودک است.

وی به روز‌شمار هفته‌ی ملی کودک اشاره‌ کرد و "حقوق کودک"، "کودک و فرصت های برابر"، "کودک و شهر من"، "کودک و فضای سبز"،"کودک و آموزش"،"کودک و ایمنی" و "تجلیل  و تقدیر از کودکان" را عناوین روز‌های این هفته اعلام‌کرد.

وی تصریح کرد:برنامه های هفته ملی کودک در سال جاری با نگاه حق بهره‌مندی تمام کودکان از بازی و نشاط و با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» برنامه ریزی شده است.

این مقام مسئول افزود: در این هفته مناطق سه گانه، سازمان ها و ادارات شهرداری قزوین برنامه‌های متنوعی را برای کودکان و آگاهی‌بخشی درباره مسائل و نیازهای کودکان تدارک دیده‌اند که با اتحاد و همدلی در مدیریت شهری اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا در کشور، بیشتر برنامه‌های این هفته به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

رییس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک  تاکید کرد: شادی، نشاط و بازی از مهمترین رویکرد برنامه های سال جاری است و حمایت معنوی از کودکان، توجه به شهروند بودن کودکان، توجه به نیازهای فرهنگی و اجتماعی آنان، کمک به شکلگیری خاطره‌هایی زیبا و پرشور برای کودکان امروز از جمله اهداف برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک و روز جهانی کودک در شهر قزوین است چراکه هفته ملی کودک نشان دهنده اهمیت وجود کودکان در زندگی و آینده ما است.

وی گفت: اهداء بسته ­های بهداشتی و لوازم التحریر به کودکان کار، اهداء لوازم التحریر در بین نواحی کم برخوردار و نواحی منفصل شهری، اجرای برنامه اتوبوس کتاب در مناطق مختلف شهر قزوین (شامل آیتم های  قصه خوانی، نقاشی و اهدای هدایای فرهنگی)، اهداء لوح فشرده آموزشی، کتاب و بسته های آموزشی با موضوع مدیریت پسماند،اجرای برنامه ورزشی کودک، اهداء پازل و کتاب شهر با موضوع آموزش شهروندی در حوزه زیباسازی از برنامه های اجرایی در دومین روز از هفته ملی کودک است.

این مقام مسئول ادامه داد: برگزاری مسابقه نقاشی شهر من و اجرای نقاشی منتخب بر سطح دیوارهای شهری، رونمایی از پوستر مسابقه بچه های بلدیه با موضوع قهرمان شهر من (نقاشی، عکس، شعر، داستانک)، ملاقات مردمی شهرداران منطقه و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین (ویژه کودکان و نوجوانان)، طراحی و اکران پوستر هفته ملی کودک در تابلوی دیجیتال کاروانسرای تاریخی- فرهنگی سعدالسلطنه، تزیینات محیطی کاروانسرای تاریخی- فرهنگی  سعدالسلطنه، مسابقه مجازی شهروندی کودک ( چیستان شهری )، اجرای نمایش عروسکی با رعایت پروتکل های بهداشتی، اهداء جایزه و لوح به کودکان چادری در سطح معابر و کودکان نمازخوان در مساجد، برگزاری مسابقه مجازی نقاشی با موضوع کاهش پسماند در منزل از برنامه های روز سوم هفته ملی کودک است.

فدائی فر با اعلام برگزاری تور مجازی آشنایی کودکان با میراث طبیعی شهر قزوین (پارک ملا خلیلا) با همکاری سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قزوین در  چهارمین روز از هفته ملی کودک افزود: مسابقه کودک و  امام زمان ( مهدویت )، جشنواره صبحانه سالم کودک، مسابقه حافظ خوانی، برگزاری وبینار مجازی آموزشی حقوق کودک، انتشار انیمیشن های آموزش شهروندی از برنامه های پنجمین روز از هفته ملی کودک است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در ششمین روز از هفته ملی کودک توسط سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین برنامه  معرفی تن پوش نمادین آتش نشانی و خودرو آتش نشانی ویژه کودکان ، آموزش کودکان در مهدهای کودک برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در آخرین روز از هفته ملی کودک مراسم  دیدار کودکان با شهردار و مدیران شهری، تجلیل و تقدیر از فعالان و سازمان‎های مردم نهاد فعال در حوزه کودک، تجلیل از نخبگان دانش آموزی، تجلیل از کودکان شهداء سلامت، شهدا مدافع حرم ، تجلیل از مکبران کودک و نوجوان مساجد با هماهنگی ستاد اقامه نماز شهرداری و تجلیل از برگزیدگان مسابقه عکاسی از خواندن نماز کودکان همراه با پدر و مادر برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ معاونت شهرسازی و معماری،اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قزوین ، سازمان زیباسازی، سازمان فرهنگی و ورزشی، سازمان اتوبوسرانی، سازمان مدیریت پسماند،  مناطق سه گانه، سازمان نوسازی و بهسازی، سازمان پارک،ها و فضای سبز، سازمان خدمات طراحی، و سازمان آتش نشانی از متولیان اجرای برنامه هفته ملی کودک در سال جاری هستند.

پایان پیام  

تصاویر مرتبط