یکشنبه ۱۴۰۰/۰۵/۰۳

فدائی‌فر:

آخرین وضعیت ایمنی مجتمع تجاری خلیج فارس مورد بازدید قرار گرفت

کیومرث فدائی‌فر، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: در راستای بروزرسانی و کنترل دستورالعمل‌ها و قوانین مربوط به ایمنی و حریق در ساختمان‌های بلندمرتبه و ضوابط مناسب سازی، آخرین وضعیت ایمنی مجتمع تجاری خلیج فارس مورد بازدید کمیته مشترک ایمنی و مناسب سازی فضاها و زیرساخت های شهری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛ فدائی‌فر افزود: کارشناسان و نمایندگان حوزه معاونت شهرسازی و سازمان آتش نشانی در راستای تکمیل بازدیدهای گذشته کارگروه و کنترل دستورالعمل‌های ابلاغی به جهت رفع و تکمیل موارد مورد لزوم پروژه‌ها، بازدید از مجتمع تجاری خلیج فارس را دستور کار قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه مجتمع تجاری خلیج فارس واقع در تقاطع طالقانی و بلوار مدرس است، افزود: این بازدید همچنین در راستای اجرای مبحث سوم مقررات ملی ساختمان (ایمنی و حریق) و رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری با محوریت مناسب‌سازی محیط برای آسیب‌مندان، معلولان و سالمندان صورت گرفته است.

این مقام مسئول گفت: کمیته ایمنی و حریق متشکل از مدیریت هماهنگی و نظارت بر ساخت و سازها، کارشناسان حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین، کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و کارشناسان سازمان مدیریت بحران قزوین است.

وی اضافه کرد: کاستی‌ها و مغایرت‌های این مجموعه در زمینه‌های فنی و معماری، آتش نشانی  و ضوابط مناسب مناسب سازی و تخلف های صورت گرفته به مدیریت مجموعه ابلاغ شده است و کارشناسان این حوزه آمادگی دارند در همه مراحل اجرا جهت رعایت ضوابط مبحث سوم مقررات ملی ساختمان و مناسب سازی فضاها جهت استفاده معلولان، کم توانان جسمی و حرکتی و سالمندان همکاری لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: انجام بازدیدهای مشترک کارشناسان معاونت شهرسازی و معماری به همراه کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی از مجتمع‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه جهت اجرای مبحث سوم مقررات ملی ساختمان (ایمنی و حریق) به صورت دوره‌ای و مستمر از پروژه های در حال احداث و یا آماده بهره برداری با انواع کاربری های مسکونی،تجاری، اداری و آموزشی انجام و گزارش بازدید، موارد اصلاحی به مدیر و یا مالک پروژه جهت پیگیری موارد ابلاغ می‌شود.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط