یکشنبه ۱۴۰۰/۰۲/۲۶

فدائی‌فر:

مناسب‎سازی ساختمان‌ها و معابر شهری قزوین به طور جدی در حال پیگیری است

کیومرث فدائی‌فر، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: با توجه به بازدیدهای مستمر کمیته مشترک ایمنی و مناسب‌سازی فضاها و زیرساخت‌های شهری از پروژه‌های در حال احداث، مناسب سازی ساختمان‌ها و معابر شهری به طور جدی در حال پیگیری است.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛ فدائی‌فر افزود: این اقدام در راستای ارتقاء کیفیت ارائه خدمات به شهروندان به خصوص معلولان و افراد كم‌توان در ساختمان ها و مراکز اداری، واحدهای تجاری، مجتمع های مسکونی و معابر سطح شهر در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: کارشناسان حوزه نظارت بر ساخت و سازهای این معاونت در تلاش هستند تا با بازدیدهای مستمر از پروژه های در حال احداث سطح شهر و معابر شهری، مشاوره‌های لازم را جهت برطرف کردن مشکلات احتمالی بر اساس ضوابط و استانداردهای شهرسازی ارائه کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون توسط کمیته مشترک ایمنی و مناسب‌سازی فضاها و زیرساخت‌های شهری این معاونت از پروژه های مجتمع مسکونی شورای حل اختلاف، برج ونوس، پاساژ مسعود، پارکینگ شهید انصاری، کاروانسرای پنبه بازدید به عمل آمده است.

فدائی فر بیان کرد: در تمامی بازدیدهای که از ساختمان ها، مراکز اداری، واحدهای تجاری و مجتمع های مسکونی انجام می شود همه ضوابط معلولان اعم از وضعیت آسانسورها، پله های برقی، شیب راه ها جهت عبور ایمن ویلچر، عریض بودن راهروها و مدخل درها، غیر لغزنده بودن سطوح، تابلوهای هشداردهنده، تعبیه پارکینگ های متناسب با پروژه ها و تعبیه پارکینگ معلولان مورد بررسی قرار می گیرد.

وی همچنین به مناسب سازی معابر شهری اشاره و اضافه کرد: پیاده روسازی در سطح شهر، احداث پارک مخصوص سالمندان و افراد کم توان جسمی و حرکتی در محله پونک، احداث و بهسازی سرویس های بهداشتی مناسب سالمندان و افراد کم توان جسمی و حرکتی در بوستان های سطح شهر در این راستا صورت گرفته است.

پایان پیام

تصاویر مرتبط