9/20/2024

وثوق نیا مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهرداری قزوین:

نشست شناسایی و ساماندهی پیک های موتوری در سازمان تاکسیرانی برگزار شد

محمدرضا وثوق نیا مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از برگزاری نشست شناسایی، ساماندهی و انضباط بخشی فعالان شاغل در رستۀ شغلی پیک موتوری در سازمان تاکسیرانی با همکاری پلیس راهور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، وثوق نیا افزود: با توجه به آمار بالای تصادفات منجر به فوت در میان راکبین موتورسیکلت و همچنین لزوم احراز صلاحیت های قانونی فعالان رستۀ شغلی پیک موتوری که در طی دهه اخیر در سراسر کشور رونق فراوانی یافته است، بنا به تأکید شورای ترافیک استان، نشست هماهنگی در خصوص شناسایی و ساماندهی این رسته شغلی با حضور عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، دبیر شورای ترافیک استان و نمایندگانی از پلیس راهور و پلیس اصناف در سازمان تاکسیرانی تشکیل شد.
وی اظهار داشت: در این جلسه، مقرر گردید کارگروه مشترکی بین سازمان تاکسیرانی و پلیس راهور جهت سیاستگذاری درباره شناسنامه دار و قانونمند کردن فعالیت پیک های موتوری و برگزاری دوره های آموزشی برای آنان تشکیل شود.

وثوق نیا تصریح کرد: با توجه به این که فعالان پیک موتوری در طول روز خدمات متعددی را به صورت رو در رو به شهروندان ارائه می کنند، احراز صلاحیت های قانونی، رفتاری و بهداشتی جهت پیشگیری از تخلفات و ایجاد اعتماد شهروندان به این رسته شغلی بسیار ضروری است. 
وی در خاتمه یادآور شد: همچنین با توجه به این که درصد قابل توجهی از آمار تصادفات رانندگی منجر به فوت در قزوین مربوط به موتورسیکلت سواران است، در بحث شناسنامه دار کردن رسته پیک موتوری، معاینه فنی موتورسیکلت و رعایت قوانین ایمنی و رانندگی توسط موتورسوار تحت نظارت بیشتری قرار خواهد گرفت تا شاهد حوادث ناخوشایند برای شهروندان و موتورسیکلت سواران نباشیم.

پایان پیام

related images