9/18/2024

موسوی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین:

حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از اولویت‌های رفاهی شهرداری قزوین است

موسوی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین از نتایج مثبت اجرای لایحه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در راستای تشویق کارکنان شهرداری قزوین به امر مقدس ازدواج و فرزندآوری در شش‌ماهه نخست سال 1403 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین؛ سید حامد موسوی گفت: با اجرای موفق لایحه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجموعه مدیریت شهری قزوین 8 مورد ازدواج را در شش‌ماهه نخست سال‌جاری شاهد بوده‌ایم که بر‌اساس بودجه مصوب شهرداری، برای حمایت از این امر مقدس، یک قطعه ربع سکه بهار آزادی به‌همراه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به‌مبلغ 200 میلیون تومان برای ازدواج هر یک از کارکنان پرداخت شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین با بیان این‌که در اجرای این قانون مشوق‌هایی برای فرزندآوری اختصاص یافته است افزود: در شش‌ماهه نخست سال‌جاری، 25 مورد تولد در خانواده شهرداری قزوین داشته‌ایم که در راستای حمایت از ایشان نسبت به اعطای هدیه نقدی فرزند‌آوری از 5 میلیون تومان تا 15 میلیون تومان و در کنار آن تسهیلات قرض‌الحسنه از 100 تا 250 میلیون تومان متناسب با ترتیب تولد فرزندان اقدام شده است.

موسوی در ادامه تصریح کرد: شهرداری قزوین برای حمایت از امر مقدس ازدواج فرزندان کارکنان مشوق‌هایی نظیر اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به‌مبلغ 150 میلیون تومان در نظر گرفته است که در شش‌ماهه نخست سال‌جاری تعداد 10 مورد ازدواج فرزندان کارکنان صورت گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین یادآور شد: اعطای کمک‌هزینه مهدکودک فرزندان زیر شش‌سال به بانوان شاغل به‌صورت ماهیانه به‌مبلغ 300 هزار تومان برای هر فرزند از دیگر اقدامات شهرداری قزوین در حوزه رفاهی بوده است.

موسوی در پایان با اشاره به این‌که حمایت‌های مربوطه در دو محور فرزندآوری و ازدواج طبقه‌بندی می‌شود خاطرنشان کرد: مواردی همچون تخصیص مرخصی زایمان نُه‌ماهه به بانوان شاغل با حقوق و فوق‌العاده‌های کاری مرتبط، اعطای دورکاری به مادران باردار حداقل به‌مدت چهارماه و کاهش ساعت کاری مادران شاغل دارای فرزند زیر شش‌سال، ازجمله اقدامات شهرداری قزوین در اجرای این لایحه بوده است.

پایان پیام/

related images