یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۹

صباغی شهردار قزوین:

نقشه‌های طرح تفصیلی جدید قزوین و دفترچه ضوابط و مقررات ساخت و ساز جهت اجرا به مناطق چهارگانه ابلاغ شد

صباغی، شهردار قزوین از ابلاغ نقشه‌های طرح تفصیلی توسعه شهر قزوین و دفترچه ضوابط و مقررات ساخت و ساز ، جهت اجرا به مناطق چهارگانه شهرداری قزوین توسط معاونت شهرسازی و معماری خبر داد.

به گزارش معاونت معماری و شهرسازی شهرداری قزوین؛ مهدی صباغی با اعلام این خبر افزود: تهیه طرح تفصیلی جدید در معاونت شهرسازی و معماری بعد از تصویب طرح جامع در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال 1394 آغاز شد و این طرح مرحله به مرحله بر اساس مناطق مورد بررسی قرار گرفت و از سال ۱۳۹۶ بررسی و تصویب آن در کمیسیون ماده ۵ آغاز شد و با تایید نهایی در بهمن 1402 ، طرح جهت اجرا توسط استانداری قزوین به شهرداری قزوین ابلاغ گردید.

وی خاطرنشان کرد:رویکرد اصلی در طرح تفصیلی جدید شهر قزوین رعایت چارچوب طرح جامع و مصوبات بالادست است. شهردار قزوین در ادامه هدف از تهیه طرح تفصیلی جدید شهر قزوین را تسریع در فرآیند ساخت و ساز و اقتصادی نمودن طرح های شهری به نفع شهروندان و سازندگان ذکر کرد.

وی تصریح کرد: همچنین در این طرح، ضوابط تشویقی برای ساخت و ساز و تولید مسکن در مناطق جدید پیش بینی شده است. صباغی با بیان اینکه ضوابط ساخت و ساز با توجه به شرایط جدید به روز رسانی شده است، افزود: همه فضاهای شهری و سرانه‌ها در طرح جدید حفظ و حتی نسبت به طرح جامع نیز بیشتر شده است. شهردار قزوین در ادامه گفت: همچنین در این طرح کاربری های خدماتی و تجاری راسته‌ها و محورهای اصلی عملکردی و فعالیتی شناسایی شده و ضوابط ویژه ای برای محورها در نظر گرفته شده است.

این مقام مسوول در پایان تصریح کرد: در این طرح، تراکم جمعیتی در سطح شهر بر اساس شاخص‌های ترافیکی و سرانه های شهری توزیع و محدوده باغات سنتی حفظ شده است.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط