دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۳

سومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی بازآفرینی شهری برگزار شد

سومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی بازآفرینی شهری با محوریت " بازآفرینی پایدار شهری محلات مبتنی بر تجربه زیستی - مروری بر تجربه بازآفرینی اصفهان " به صورت وبینار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛ سومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی بازآفرینی شهری با سخنرانی دکتر فریبا بهرامی معاون بازآفرینی شهری سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان با تشریح تجربه بازآفرینی شهری در شهر اصفهان برگزار شد.

دكتر فریبا بهرامی، معاون بازآفرینی شهری سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان در این نشست با اشاره به اینکه تجارب شهرسازی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه حاکی از تاثیر بسزای مشارکت در امر بازآفرینی شهری است، بیان کرد:  در امر بازآفرینی مشارکت دستگاه های متولی امر بازآفرینی در حل مسائل مربوط با بافت و  مشارکت مردمی (ساکنین و مالکین) نقش بسزایی در این راستا دارد.

وی اضافه کرد: این مشارکت نه تنها مشارکت اقتصادی بلکه مشارکت اجتماعی نیز مهم می‌باشد.

دکتر بهرامی بیان کرد: بازیگران عرصه نوسازی عبارتند از دولت، شهرداری، بخش خصوصی و مردم هستند و در این امر دولت و شهرداری عمدتا در نقش سیاست­گذاری و بسترسازی نقش آفرینی می­نمایند، وظیفه دو نهاد دیگر را سنگین­تر و ضرورت مشارکت مردم و بخش خصوصی را در نقش اجرای پروژه­ها دوچندان می­نماید.

وی با بیان اینکه اسناد و قوانین فرادست در سال‌های 1388، 1390 و 1397 اقدام به شناسایی محله‌ها و محدوده‌های ناکارآمد هدف بازآفرینی شهری و تدوین راهکارهای اجرایی آن نمودند. بیان کرد: در ماده 42 آیین نامه اجرایی قانونی ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه(1388)، برای اولین بار رویکرد اجتماعی و تسهیل­گرانه در قالب پیش­بینی دفاتر خدمات نوسازی مورد توجه قرار گرفته است و در طول مدت نوسازی ضروری است که همه دستگاه‌های اجرایی این دفاتر را به رسمیت بشناسند.

پایان پیام

تصاویر مرتبط