سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۰

اولین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی بازآفرینی شهری برگزار شد؛

تشریح تجربه بازآفرینی سبزه میدان و سعدالسلطنه در قزوین

اولین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی بازآفرینی شهری با محوریت انتقال تجارب برتر بازآفرینی شهری منطقه چهار کشور به صورت وبینار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛ در این نشست تجربه بازآفرینی سبزه میدان و سعدالسلطنه در قزوین توسط دکتر سیدمهدی مجابی یکی از چهره‌های ماندگار معماری و شهرسازی استان قزوین تشریح شد.

دکتر سید مهدی مجابی، چهره ماندگار معماری و شهرسازی استان قزوین در این نشست با تاکید بر اینکه نگاه بازآفرینی فقط به مسائل شهرسازی نیست بیان کرد: نگاه طرح‌های بازآفرینی بنیادی و راهبردی و توسعه محیطی در زمینه‌های مختلف می‌باشد.

مجابی با تصریح اینکه بازآفرینی در سطح بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: بازآفرینی یک تجربه بین‌المللی است و همه کشورها تلاش دارند از تجربیات یکدیگر برای موضوع بازآفرینی استفاده کنند و در سطح جهانی دیده شوند.

وی با اشاره به اینکه شهر قزوین نیز دارای یک سبک بازآفرینی است و در این زمینه تجربیات خوبی کسب کرده است، گفت: تجربه بازآفرینی سبزه میدان و سعدالسلطنه در قزوین تجربه‌ای بسیار  ارزشمند بود.

مجابی با تصریح اینکه برای بازآفرینی باید آگاهی جهانی داشته باشیم و در این راستا توجه به تجربیات سایر کشورها ضروری است، گفت: باید روش‌های موثر بازآفرینی ترویج شود چراکه اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری، همواره با مسائل گوناگونی روبه‌رو بوده است. این چالش‌ها و راه‌حل‌های آنها موجب کسب تجربه‌های ارزشمند و تولید دانش بومی در این زمینه شده است.

گفتنی است؛ شهرداری قزوین به عنوان دبیرخانه انتقال تجارب برتر بازآفرینی شهری منطقه چهار کشور انتخاب شده است.

پایان پیام

تصاویر مرتبط