یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۱

رئیس اداره تدوین و مقررات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین خبر داد؛

تدوین دستورالعمل آزادسازی معابر تحت تصرف کارگاه‌های ساختمانی جهت اجرا

باجلان رئیس اداره تدوین و مقررات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین از تدوین دستورالعمل آزادسازی معابر تحت تصرف کارگاه‌های ساختمانی جهت اجرا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛ جمشید باجلان با اعلام این خبر گفت: در این راستا کارگروهی با حضور نمایندگان دفتر فنی استانداری، راه و شهرسازی، شهرداری، نظام مهندسی ساختمان برگزار گردید و در این کارگروه دستورالعملی با ساختاری منسجم و اجرایی در راستای آزادسازی معابر تحت تصرف کارگاه‌های ساختمانی در حال تدوین می‌باشد.

وی بیان کرد:اخد تعهد از مالک با محوریت اینکه "مصالح ساختمانی و مازاد آن و ابزار کار ساختمانی نباید معبر عمومی را اشغال نماید و در صورت لزوم استفاده از معبر عمومی به صورت موقت، مالک و مجری مکلف است قبلا" مجوز  لازم را از شهرداری دریافت نماید" از اقداماتی است که باید در این راستا انجام شود.

این مسئول گفت: همچنین در این راستا در مدت عملیات ساختمانی باید پیش بینی‌های لازم در خصوص پوشش کارگاه، ایمنی کارگاه، رعایت اصول تخریب، گودبرداری، پی‌کنی، احداث سازه نگهبان و رعایت اصول نصب داربست و اهتمام جهت جمع آوری آن مطابق مدت زمان متعارف و متناسب با مدت زمان مندرج در پروانه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین  رعایت حریم معبر و اهتمام بر عدم دپوی مصالح ساختمانی در معبر عمومی، تأمین ایمنی کارگران، عابرین و معابر، تأمین ایمنی تأسیسات عمومی و ساختمان‌های مجاور و رعایت کلیه موارد ایمنی توسط مالک مطابق ملاحظات فنی تحت نظارت و تأییدیه مهندس ناظر از دیگر اقداماتی که باید در این راستا صورت گیرد و در صورت بروز هرگونه خسارتی اعم از جانی و مالی مالک می بایست پاسخگو باشد.

پایان پیام

تصاویر مرتبط