چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۹

علمی، معاون شهردار قزوین خبر داد:

توقف سه هزار و 274 پروژه ساختمانی از سوی شهرداری قزوین به دلیل مغایرت فنی با ضوابط شهرسازی

علمی، معاون شهردار قزوین خبر داد: سه هزار و 274 پروژه ساختمانی از سوی شهرداری قزوین به دلیل مغایرت فنی با ضوابط شهرسازی متوقف شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛ علمی با تاکید بر اهمیت رعایت ضوابط شهرسازی گفت: در مدت زمان یاد شده از سوی اداره نظارت بر ساخت و سازها و عملكرد مهندسين ناظر این معاونت 3هزار و 581 بازدید از ساختمان‌های در حال ساخت صورت گرفته است.

سرپرست شهرسازي و معماري شهرداري قزوين اضافه کرد: در راستای کنترل ساخت و سازها و جلوگیری از تخلفات ساختمانی در سطح شهر قزوین در این مدت 6هزار و 371 گزارش ناظر ساختمانی دریافت شده است.

وی افزود: در سال جاری با توجه به اهمیت کیفیت ساخت و سازها موضوع تخلفات ساختمانی با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در راستای دستیابی به اهداف نظارت عالیه بر ساخت و سازها و جلوگیری از تخلفات ساختمانی مطابق با ماده 35 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و همچنین بررسی عملکرد ناظران و کنترل کیفیت اجرا در ساخت و سازها، در این مدت 393 ناظر و مجری به هسته مرکزی کمیته کنترل و نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان معرفی شدند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تبصره 7 از ماده صد قانون شهرداری‌ها مبنی بر عدم انجام وظایف قانونی توسط ناظران مطابق با این تبصره، تاخیر در ارسال گزارش تخلف و ارسال گزارش خلاف واقع، 28 پرونده به شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان استان معرفی شده است.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط