پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۳۰

علمی رییس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک:

هفته ملی کودک نشان دهنده اهمیت وجود کودکان در زندگی و آینده ما می باشد

علمی، رییس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک و سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: برنامه‌های هفته ملی کودک با هدف ارتقای سطح آگاهی کودکان و تقویت خلاقیت، نشاط و حفظ سلامت آن‌ها برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اجرایی شهر دوستدار کودک؛ علمی در جلسه هم‌اندیشی  برنامه‌ریزی برنامه‌های هفته ملی کودک در مهرماه سال جاری با تاکید بر اینکه کودکان به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی هستند، گفت: مدیریت آینده کشور در دست کودکان امروز قرار دارد بنابراین باید تصمیمات درست و اجرایی گرفته شود و بر همین مبنا هر میزان هزینه برای سلامت، رفاه، آموزش، تأمین اجتماعی و تربیت این بخش از جمعیت، نوعی سرمایه گذاری بلند مدت تلقی می‌شود.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: باید فضاهای زنده و پویا برای کودکان با تکیه بر افزایش تعاملات اجتماعی در شهر توسعه پیدا کند و شهرداری قزوین با توسعه برنامه‌های شهر دوستدار کودک تلاش دارد تا زندگی با کیفیتی برای کودکان فراهم کند و شهرداری قزوین با کمک نهادهای مرتبط می‌تواند در این راستا حرکت کند.

 

وی اضافه کرد: این معاونت به عنوان دبیرخانه شهر دوستدار کودک تلاش می‌نماید تا به صورت زیرساختی و پایه‌ای و بر اساس برنامه‌های راهبردی- عملیاتی در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، شهر قزوین را به سوی شهر دوستدار کودک پیش برد.

 

وی با تاکید بر تبلیغات محیطی در فضای داخلی اتوبوس‌ها توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک در هفته ملی دوستدار کودک گفت: طراحی و چاپ پوستر متناسب با هفته ملی کودک جهت نصب و بهره‌برداری در سرویس مدارس و شبکه تاکسیرانی از دیگر اقدامات هفته ملی کودک خواهد بود.

 

علمی بیان کرد: باید از پتانسیل و ظرفیت رادیو شهر شهرداری قزوین و مدارس جهت آموزش کودکان در راستای مسائل ایمنی، پسماند، ترافیک و غیره با استفاده از پادکست و پیام‌ها و نواهای صوتی استفاده شود.

 

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری قزوین با بیان این مطلب که  هفته ملی کودک نشان دهنده اهمیت وجود کودکان در زندگی و آینده ما می باشد، گفت: پیشنهاد می‌گردد پروژه‌ها و برنامه‌های اجرایی هفته ملی کودک در بوستان مادر و کودک اجرا شود.

 

وی گفت: برگزاری سمینار یک روزه با همکاری سازمان نظام مهندسی با موضوع کودک و همراهی اساتید دانشگاه، تقدیر از کودکان کارمندان شهرداری قزوین و بازدید از کودکان شیرخوارگاه آمنه خاتون، بیمارستان قدس، مدارس منتخب به کودکان دیالیزی به همراه تهیه بسته های کتاب و هدیه از برنامه‌های اجرایی هفته ملی کودک خواهد بود.

 

این مقام مسئول پیشنهاد داد: بازدیدهای دوره‌ای با حضور نمایندگان معاونت‌های شهرداری از بوستان‌ها به منظور آسیب‌شناسی و مناسب‌سازی فضا برای کودکان و افراد آسیب مند و معلول صورت گیرد.

 

همچنین در این جلسه اعضای حاضر در جلسه به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات برای اجرای برنامه های هفته ملی کودک پرداختند و آماده‌سازی و توجه ویژه به فضای سبز و بوستان‌ها برای کودکان، کلنگ زنی مجموعه‌های مادر و کودک و سعدالسلطنه و پیاده‌روهای بازی و فضای خلاق شهری، بازدید کودکان از مراکز رشد، راه اندازی بخش کودک در سایت شهرداری قزوین و کتابخانه آنلاین و تشکیل شورای کودک از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود   .

 

انتها ی پیام /

تصاویر مرتبط