سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۳

شهرام‌ فر:

صدور 114 پایانکار در سه ماهه نخست سال جاری از سوی شهرداری قزوین

شهرام‌فر، معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین از صدور 126 پروانه ساختمانی در بهار سال جاری خبر داد و گفت: این میزان صدور پروانه ساختمانی برای 554 واحد مسکونی، تجاری و اداری بوده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛شهرام‌فر افزود: در این مدت بیشترین پروانه ساختمانی در منطقه سه با 54 مورد، در منطقه چهار با 37 مورد، در منطقه دو با 24 مورد، و منطقه یک با 11 مورد صادر شده است.

 

وی بیان کرد: در سه ماه اول سال جاری، 141 پایانکار ساختمانی از سوی شهرداری قزوین صادر شده است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در سه ماه اول سال جاری 114 پایانکار ساختمانی از سوی شهرداری قزوین صادر شده است، گفت: در این مدت نیز 181 دستور تهیه نقشه صادر و 3هزار و 279 گزارش مهندس ناظر دریافت شده است.

 

وی اضافه کرد: در این مدت توسط حوزه نظارت بر ساخت و ساز این معاونت از هزار و 836 پروژه مسکونی در حال احداث بازدید صورت گرفته است که با توجه بر اهمیت رعایت ضوابط و مقررات دستور توقف هزار و 645 پروژه ساختمانی از سوی شهرداری به دلیل مغایرت فنی با ضوابط شهرسازی صادر شده است.

 

شهرام‌فر با تاکید بر اهمیت بازدید مهندسین ناظر از ساختمان‌های در حال احداث گفت: مهندس ناظر ساختمان با آشنایی با نحوه پیاده سازی نقشه و کنترل آن، می تواند از بسیاری از خسارات مالی و هدر رفتن سرمایه های ملی جلوگیری کند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در راستای دستیابی به اهداف نظارت عالیه بر ساخت و سازها و جلوگیری از تخلفات ساختمانی مطابق با ماده 35 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و همچنین بررسی عملکرد ناظران و کنترل کیفیت اجرا در ساخت و سازها، در این مدت 218 ناظر و مجری به هسته مرکزی کمیته کنترل و نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان معرفی شدند.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تبصره 7 ذیل ماده صد قانون شهرداری‌ها مبنی بر عدم انجام وظایف قانونی توسط ناظران مطابق با این تبصره، تاخیر در ارسال گزارش تخلف و ارسال گزارش خلاف واقع، در بهار سال جاری 13 پرونده به شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان استان معرفی شده است.

 

انتهای پیام/

 

تصاویر مرتبط